אלו לא כוכבי לכת באיזור החיים – סתם התפרצויות שמש בכוכב המרכזי שהטעו את האסטרונומים

זהבה ושלושת הדובים: בכתום - כוכבי לכת בהם חם מדי, בירוק - קר מדי, באמצע כוכבי הלכת לכאורה שבהם מידות החום מתאימות בדיוק, אלא שהתגלה בדיעבד שאינם קיימים  צילום: נאס"א/אוניברסיטת פן סטייט
זהבה ושלושת הדובים: בכתום – כוכבי לכת בהם חם מדי, בירוק – קר מדי, באמצע כוכבי הלכת לכאורה שבהם מידות החום מתאימות בדיוק, אלא שהתגלה בדיעבד שאינם קיימים צילום: נאס”א/אוניברסיטת פן סטייט

בשנת 2010 דיווחו מדענים כי גילו שני כוכבי לכת באיזור החיים המקיף את הכוכב גלייס 581. במערכת זו היו כבר כמה כוכבי לכת מוכרים קודם לכן, אבל השניים הללו לא היו ולא נבראו, וגילויים לכאורה נעשה בשל התפרצויות שמש של הכוכב, שגרמו לשינוי בעוצמת אורו שהיה מצופה לו היו שם כוכבי לכת.

לפני ארבע שנים הכריזו מדענים אמריקנים כי התגלו שני כוכבי לכת המקיפים את הכוכב גלייס 581 באיזור שבו כמות הקרינה של הכוכב מאפשרת מים במצב נוזלי. ואולם התברר כי האותות שקלטו החוקרים לא נבע מהמצאם של כוכבי לכת במסלולים שחושבו אלא מאירועים בתוך הכוכב עצמו. המחקר המתוקן התפרסם ב-3 ביולי בכתב העת סיינס.
הידיעה על גילויים של כוכבי הלכת הללו, הראשונים עד כה באיזור החיים של כוכב כלשהו עוררה הדים רבים, ובין היתר התפרסמה גם באתר הידען.

האותות המטעים הגיעו מהכוכב גלייס 581 שהוא ננס לבן הנמצא במרחק של כ-20 שנות אור מכדור הארץ. לדברי פול רוברטסון, מחבר המאמר, הממצאים מרגשים משום שהם מסבירים לראשונה את כל התצפיות הקודמות והמבלבלות של גלייס 581. רוברטסון הוא חבר במרכז לכוכבי לכת מחוץ למערכת השמש ועולמות הניתנים ליישוב באוניברסיטת פנסילבניה.
כתוצאה מהמחקר, הופחת מספרם של כוכבי הלכת המקיפים את הכוכב הזה לשלושה. אף אחד מכוכבי לכת אלה, שקיומם אושר שוב במחקר הנוכחי, אינו נמצא באיזור החיים של המערכת.

האסטרונומים מחפשים אחר כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש באמצעות שינויים הספקטרום הכוכב – תדרי האור השונים של הקרינה הנפלטת ממנו. תזוזות אלה המכונות תזוזות דופלר יכולות לנבוע משינויים קלים במהירות הכוכב הנגרמים בשל השפעת הכבידה של כוכבי לכת המקיפים אותו ואולם תזוזות דופלר בקווי הבליעה יכולים גם להגרם מאירועים מגנטים כגון כתמי שמש שמקורם בכוכב עצמו אומר סובראט מאהדבאן, פרופסור עוזר במחלקה לאסטרונומיה ואסטרופיסיקה באוניברסיטת פנסילבניה.

לידיעה באתר אוניברסיטת מדינת פנסילבניה

1. יוסי סימון,
    ללא קשר לנושא, סתם כדי להעמיד עובדות נכונות,
    ציפורים כן רוצחות: כל ציפור טרף הורגת את הטרף כדי לאכול.
    בנוסף, ציפור הקוקיה היא שודדת ורוצחת סידרתית עוד מלידה:
    היא מטילה את ביציה בקינים של ציפורים אחרות, והן מצידן חושבות שהביצים
    שייכות להן.
    לאחר שגוזל הקוקיה בוקע מהביצה (לפני הגוזלים האחרים), הוא דוחף את כל הביצים האחרות
    מהקן לקרקע…

2. “ואולם התברר כי האותות שקלטו החוקרים לא נבע מהמצאם של כוכבי לכת במסלולים שחושבו אלא מאירועים בתוך הכוכב עצמו. המחקר ……”
    מהמאמר לא מובן מדוע המדענים שינו את דעתם? האם בעקבות ניתוח יותר מעמיק של האותות שנקלטו בשנת 2010 , או בעקבות נתונים חדשים שהתקבלו בתצפיות נוספות.
    ודרך אגב ציפורים כן מאמינות. הוכחה הן לא רוצחות ע”י סכין/אקדח/אגרוף הן לא גונבות, נואפות ומלבינות פני אחותן ברבים.

3. א בן נר
    ציפורים גם לא מאמינות בקופסת תירס. זה הופך אותן לחכמות?
    “ציפור שטוענת שמאמינה באלוהים” – בחיי, אנשים לפעמים אומרים דברים מטופשים..

4. לאשורבניפל
    על תהיה בטוח כי ציפורים הן כל כך טיפשות.
    למשל :
    א. האם ידוע לך על איזושהיא ציפור שטוענת שהיא מאמינה באלוהים.
    ב האם ידוע לך על איזושהיא ציפור המתנגדת לתאוריית האבולוציה.
    ג. לציפורים שפה מורכבת ביותר המאפשרת להן לנהל חיי קהילה
    מורכבים ומסודרים.
    האם אתה מכיר איזה שהוא בן אנוש היודע ויכול להתבטא בניב כלשהו
    מניבי שפות הציפורים?

אם התשובה לכל שלושת השאלות הנ”ל היא…..לא
    אזי באמת שאין צורך להעליב ציפורים ולכנותן בשמות גנאי וזילזול…..כן ?
    ואם תוסיף ותעשה כן…אתה עלול להחשב כטיפש

5. כמה שאתה טועה. אם היו שמים את המוח שלך בראש של ציפור היה נשאר בו עוד הרבה מקום. אני מניח שמנת המשכל שלך היא 30 -.