המחשב שלכם יכול לגלות כוכבי לכת חדשים, תרופה לסרטן או חלקיקי אבק בינכוכבי

לאחרונה צצו מספר פרויידטים אינטרנטיים בהם מדענים בתחום חקר החלל מנסים להסתייע בציבור הגולשים כדי לבצע מחקר אמיתי

מסתבר שגם זה אפשרי בעידן האינטרנט – לאחרונה צצו מספר פרוייטים אינטרנטיים בהם מדענים בתחום חקר החלל מנסים להסתייע בציבור הגולשים כדי לבצע מחקר אמיתי:

1. systemic- פרוייקט חדש של אוניברסיטת קליפורניה מחפש מתנדבים שיסייעו – מהבית, באמצעות האינטרנט – באיתור כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש באמצעות קונסולה ממוחשבת מיוחדת.

2. [email protected] – הוא פרוייקט של אוניברסיטת ברקלי, בו מתנדבים מבקשים לסייע למדעני התוכנית לחפש אחר חלקיקי אבק בינכוכבי שנלכדו במשטח הארוג`ל של החללית "deep impact" שהוחזר לכדור הארץ. מכיוון שמדובר בחלקיקים מיקרוסקופיים, מדובר במשימה לא פשוטה. במסגרת הפרוייקט ישנם סרטי הדגמה המתארים כיצד אמור להיראות נתיב כניסה של חלקיק כזה לתוך משטח הארוג`ל, ולאחר מכן נשלחות למחשב שלכם תמונות אמיתיות של המשטח שצולמו באמצעות מיקרוסקופ, ואתם מתבקשים לנסות ולאתר נתיבי כניסה כאלו.

3. פרוייקט נוסף, הפעם של nasa עצמה, הוא פרוייקט clickworkers, במסגרתו מוצגים באתר האינטרנט תמונות רבות של המאדים שצולמו באמצעות גשושות שונות, והמתנדבים מתבקשים לסייע ביצירת מפות חדשות של המאדים ע"י הקלקה פשוטה של העכבר על שפת מכתש, בכל פעם שמופיע בתמונה מכתש כזה. כתוצאה מעבודת המתנדבים, כבר הצליחו ב nasa לעדכן את מפת הגיל הגיאולוגית של מאדים.

4. הפשוט מכולם – תוכנת boinc היא פשוט רעיון גאוני. מדובר בתוכנת שומר מסך, המאפשרת למחשב שלכם לסייע למדענים בחישובים מסובכים בזמן שאתם אינכם משתמשים במחשב.

התוכנה קלה ופשוטה להורדה, ומדובר למעשה בפלטפורמה עליה פועלים מספר פרוייקטים של אוניברסיטאות ומכוני מחקר, הזקוקים לכוח חישוב רב. לאחר הורדת התוכנה תוכלו לבחור בין מספר פרוייקטים מדעיים, לדוגמא –
[email protected] הפרוייקט הידוע אשר מנתח את האינפורמציה הנאספת ברדיו טלסקופ הגדול בארסיבו, ומנסה למצוא דפוסים שיעידו על תשדורות של ציביליזציות אחרות.

[email protected], פרוייקט המנתח נתונים המופקים מחיישן הכבידה ligo במטרה למצוא פולסאר (כוכב מסתובב הפולט אותות רדיו) ולהוכיח חלק זה בתורת היחסות של איינשטיין.

[email protected], פרוייקט מחקר רפואי המבצע סימולציות במבנים מולקלוריים של חלבונים במטרה למצוא תרופות חדשות למחלות כמו סרטן ואלצהיימר.

ופרוייקט מעניין במיוחד בשם ufluids, אשר משום מה איננו מופיע ברשימת הפרוייקטים באתר של boinc, אבל עובד על אותה פלטפורמה ומבצע סימולציות על התנהגות נוזלים שונים בתנאי חוסר כוח משיכה, במטרה ליצור מערכת הנעה טובות יותר לרכבי חלל.

התוכנה פשוט מנצלת את זמן המחשב בו המחשב נמצא דלוק אך לא בשימוש, ומספקת למדענים ברחבי העולם כוח חישוב נוסף, כאשר אתם בוחרים באיזה פרוייקט או פרוייקטים המחשב שלכם יעסוק. ללא ספק, זוהי דרך מקורית ואינטליגנטית במיוחד בה כל אחד יכול לעזור בקידום המדע וחקר החלל ללא מאמץ או עלות. לאחר התקנת התוכנה ובחירת הפרוייקטים התוכנה עובדת עצמאית, ואין צורך להשקיע בה זמן.

פרוייקטים דומים

פרויקט סיסטמיק

stardustathome.ssl.berkeley.edu

clickworkers

ביוניק

פרויקט ufluids

1. לפחות תעשו הגהה …"פרויקטים " ולא "פרויידטים". מ 2006 אף צדען לא עלה שגיאת הכתיב הזו ?