סיקור מקיף

נאס”א וחיל האוויר האמריקני עורכים היום טיסת ניסוי למטוס מהיר פי 6 מהקול

איש משרד ההגנה משווה את הטכנולוגיה הזו, אם תמומש, למהפכה שעבר ענף התעופה מבעבר ממטוסי בוכנה למטוסי סילון

X-51A Waverider - מטוס הטס במהירות של 6 מאך. צילום: משרד ההגנה האמריקני
X-51A Waverider – מטוס הטס במהירות של 6 מאך. צילום: משרד ההגנה האמריקני

עדכון – הניסוי נכשל. ראו ידיעה
X-51A WaveRider מטוס ניסוי לא מאויש הממומן על ידי משרד ההגנה האמריקני ונאס”א יעבור היום ניסוי מעל האוקיאנוס השקט. צוות מרוחק של טייסים שיגר מטוס בטכנולוגיה מודרנית, הנע במהירות 6 מאך – כלומר כ-6,000 קמ”ש למשך חמש דקות תמימות.

העיתון לוס אנג’לס טיימס מדווח כי במהירות כזו משמעותה הכפלה של מהירות השיא שהושגה עד כה למשך זמן כזה במטוסים קודמים ואם הכל ילך כמתוכנן הפנטגון יוכל להעביר אספקה מחוף לחוף בפחות משעה.

המטוס, מדגם Waverider X-51A, יועלה לאוויר כשהוא צמוד לכנפו של מפציץ מסוג B-52, שייקח אותו למרחב שמעל האוקיינוס השקט וישחרר אותו בגובה של כ-15 קילומטר מעל המים.
“אם הניסוי יצליח ופיתוח המטוס ימשך, מדובר במהפכה לא קטנה מזו של המעבר ממטוסי בוכנה למטוסי סילון” אומר רובטר מרסייר, סגן נשיא לטכנולוגיה בחטיבת המערכות המהירות במעבדות חיל האוויר האמריקני באוהיו לעיתון”

“מאז האחים רייט, בחנו כיצד לבנות מטוסים טוב יותר. טיסה היפר-קולית היא אחד התחומים שיש בהם פוטנציאל לעבוד בחזית מדע האווירונאוטיקה. אני מאמין שאנו עומדים לפתחה של זירה זו.”

http://www.youtube.com/watch?v=E4gxmHiumDo

13 תגובות

  1. לאלכס:
    אם הממשלות היו משקיעות בהמצאות הקטנות הפשוטת האנושות היתה במקום הרבה יותר טוב.
    יש הרבה ממציאים קטנים שאינם זוכים לעזרה בקידום ההמצאות שלהם. וההמצאות שלהם לא פחות חשובות.
    השעון, נורת החשמל, הרדיו, המכונית ועוד המצאות גדולות אינן תוצאה של מאמץ צבאי וגם לא של השקעה ממשלתית.

  2. נראה לי שאתם מפגרים באינפורמציה, הניסוי נכשל אתמול והמטוס נפםגע אנושות באחד הכנפיים.

  3. חלק גדול מההמצאות הדגולות באו בעקבות פיתוחים צבאיים .מתחילים בצבא ואז זה עובר לשימוש אזרחי לדוגמא בלוטוס וגיפיאס איפה אתם חושבים שזה התחיל???

  4. כל המצאה היא ודאי חשובה.
    הבעיה היא במדיניות הממשלתית.
    בדרך כלל השלטון מפנה הון עתק להמצאות אשר לפי דעתו יגבירו את כוחו.

    לדעתי :
    צריכה להיות ביקורת ציבורית על השלטונות בנושא השקעות ופיתוחים טכנולוגיים.

  5. כולם יודעים שהטכנולוגיה מתקדמת צעדים קדימה, לטוב ולרע.
    ההמצאות יועילו או יהרסו אותנו בבוא הזמן, אני לא יודע מבין המקרים.
    האנשות תמציא עוד ועוד גם עם היא תידרדר לפרמטיביות.
    כול המצאות חשובות כמו זה.

    מהחנית לחללית..

  6. לפי הבנתי מדובר במנוע מגח סילון ,פירושו מנוע סילון ללא חלקים נעים, המנוע מגח סילון נועד להחליף מנועי סילון בטילי שיוט.

  7. טיסה למרחקים ארוכים היא לעולם בקשת ולא בקו ישר בגלל עיקום הכדור. אם יוכלו להפוך את זה למשתלם כלכלית זה אחלה דרך לשנע מטען שלא רגיש לתאוצות גבוהות (או למצוא דרך להאיץ לאט יותר)

  8. חושם, אתה באמת חושב שהסבתא במעבר ב4 יכולה לעמוד ב1G ? חוץ מזה שבטכנולוגיה הזו אי אפשר להאיץ לאט אתה חייב להתחיל ממש מהר. אז נכון שאפשר לחבר גם מנועים רגילים בנוסף לעל קוליים אבל הכנפיים לא יתאימו ל”רכיבה על גלי קול” וגם למהירות תת-קולית. אז נכון שאפשר להוסיף כנפיים מתקפלות אבל יש עוד המון בעיות ותאחלס אין שום סיכוי שאפשר יהיה ליצור מטוס מסחרי בעתיד הקרוב.

  9. יותר ויותר נראה שהממשלות משקיעות הון עתק בדברים שרחוקים מאוד מטובת הציבור.

    הטכנולוגיה היתה אמורה לפעול לטובת האנושות!
    מה קרה לנו?
    מה השתבש?

  10. אסף

    כנראה לא מדובר בטכנולוגיה למטוסים בשירות אזרחי אלא בטכנולגיה של נשק צבאי.

    לפי מה שהבנתי מדובר אולי בטכנולוגיה למל”ט (מטוס ללא טייס) שישמש כמטוס תקיפה של מטרות צבאיות.

  11. חליפות לחץ צריכים רק כאשר המטוס מאיץ בשיעור גבוה מ1G.
    אם הטיסה מתוכננת בקו ישר ניתן להאיץ ולהאיט בשיעור קטן יותר

  12. עוד קישקוש יחצני. הטכנולוגיה אולי תהיה טובה לייצור טילים מהירים אבל אין שום דרך, בעתיד הקרוב, לרתום אותה למען הטסת נוסעים. כלומר יש אם רוצים להכניס את הנוסעים לחליפות לחץ 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.