שני סילונים נצפו בצילום התקריב של השביט הארטלי 2, שצילמה החללית אפוקסי

התמונות ברזולוציה גבוהה יותר צפויות להגיע בהמשך הערב

צילום התקריב של השביט הארטלי 2, צולם בידי החללית אפוקסי של נאס"א שביצעה טיסת התקרבות לשביט ב-4 בנובמבר, בשעה 16:00 שעון ישראל. היא צולמה בידי המצלמה ברזולוציה בינונית של החללית. תמונות טובות יותר יפורסמו בהמשך הערב

החללית אפוקסי עברה בהצלחה את ההתקרבות לשביט הארטלי 2  היום, 4 בנובמבר, בשעה 16:00 שעון ישראל. החללית גם שידרה את התמונות כעבור כשעה. הארטלי 2 הוא השביט החמישי שגלעינו זוכה לביקור בידי חללית. אחת ההפתעות הראשונות היא המצאותם של שני סילונים, במקום הסילון היחיד באיזור של האסטרואיד דמוי הבוטן הכפול, הפונה לשמש. למרבה ההפתעה היה גם סילון שני (בכיוון שעה שבע של האסטרואיד).

המדענים ואנשי מרכז הבקרה צופים כעת בתמונות שלא נראו עד כה של גלעין השביט הארטלי 2 על מסכי המחשבים שלהם. “עבדנו קשה היום” אומר טים לארסון, מנהל פרויקט אפוקסי ב-JPL – המעבדה להינע סילוני של נאס”א בפסדינה, קליפורניה. “טוב לראות את הארטלי 2 מקרוב.”

נווטי המשימה עובדים כדי לקבוע את המרחק המדויק של הגלעין מהחללית בעת ההתקרבות. ההערכה המקורית דיברה על מרחק של כ-700 קילומטרים. שמונה דקות לאחר ההתקרבות, שהתרחשה בשעה 15:59:47, האנטנה רחבת הסרט של החללית כוונה לכדור הארץ והוחל בהורדת הנתונים על מצבה של החללית, ושאר הנתונים ההנדסים המאוחסנים על  מחשבי החללית במהלך המפגש. כעשרים דקות מאוחר הגיעו התמונות הראשונות של ההתקרבות שבוצעה במרחק 37 מיליון קילומטרים מהאנטנות של רשת החלל העמוק של נאס”א בגולדסטון, קליפורניה.

“אנו עוצרים את נשימתנו כדי לראות מהם התגליות המצפות לנו בהתקרבות” אמר החוקר הראשי של אפוקסי, מייקל אהרן מאוניברסיטת מרילנד.

אפוקסי היא משימת המשך לחללית שנקראה קודם דיפ אימפקט.

1. אודי,

שביטים קשורים כבידתית לשמש ולכן לא יגיעו אל מרכז הגלקסיה.
    יתר על כן, גם אילו היו יכולים להגיע אל מרכז הגלקסיה (נניח שהיו נעים במהירות האור) הרי שנדרשות היו 60,000 שנים כדי לקבל את הצילומים משם.

2. מה המטרה הראשית של המשימה הזו ?
    לצפות מקרוב על השביט ולראות נתונים חריגים שאנו לא מכירים ?

למה לא מנחיתים איזה מצלמה על השביט שיקח אותה אל תוך מרכז הגלקסיה.
    אנחנו יכולים ללמוד הרבה מהלא נודע שם בדרך.