מאדים בניגוד – השבוע הוא בנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ (יחסית כמובן)

אמנם לא 60 מיליון ק”מ כמו בשנת 2003, אך במחזור הנוכחי, גם מרחק של 92 מיליון ק”מ הופך את מאדים לעצם בהיר ובולט בשמים

מאדים, כפי שצולם ב-6 במארס 2014 ע"י האסטרונום החובב מאוסטרליה אנטוני וסלי באמצעות טלסקופ 16 אינטש.
מאדים, כפי שצולם ב-6 במארס 2014 ע”י האסטרונום החובב מאוסטרליה אנטוני וסלי באמצעות טלסקופ 16 אינטש.

כמו שקורה אחת לשנתיים וחודשיים, מאדים וכדור הארץ הולכים ומתקרבים, והמרחק ביניהם מתקצר ב-300 ק”מ בדקה. כאשר המרחק ביניהם יגיע לגודלו המינימלי למחזור זה, הם יהיו מרוחקים 92 מיליון קילומטרים, מרחק קצר במונחי מערכת השמש.

אסטרונומים מכנים זאת בשם “ניגוד של מאדים”, משום שמאדים והשמש נמצאים בצדדים המנוגדים של השמים. מאדים יזרח במזרח כאשר השמש תשקע במערב, ויעמוד כמעט מעל ראשינו בחצות, כשהוא בהיר יותר פי 10 מכוכב בעל עוצמה 1. האסטרולוגים יכולים להגיד מה שהם רוצים על הניגוד ועל משמעוית. בכל מה שקשור לאסטרונומים המייצגים את המדע של ימינו – המשמעות היחידה היא: מראה יפה, צאו להסתכל.

ניגוד של מאדים מתרחש כל 26 חודשים, כשאחד המפורסמים בהם היה הניגוד של 27 באוגוסט 2003, אז התקרבו כוכבי הלכת למרחק של פחות מ-60 מיליון ק”מ זה מזה, ומאדים היה בהיר וניתן היה לראות את התוואים שלו בטלסקופים בעלי עוצמה בינונית, אך משום מה הטענה המשובשת לפיה מאדים ייראה גדול כמו הירח (כששכחו לציין כי צריך לשם כך טלסקופ בהגדלה של פי 70) המשיכה להסתובב באינטרנט בכל קיץ.

באחד הניגודים במאה ה-19 כתב האסטרונום פרסיבל לוול כי “מאדים זוהר כנגד הרקע של החלל, ובהיר יותר מסיריוס, ואפילו מתחרה בצדק עצמו”.

ישנם שני תאריכים חשובים השבוע:

•   8 באפריל – יום הניגוד כאשר מאדים, כדור הארץ והשמש נערכים בקו כמעט ישר. אם המסלולים של מאדים וכדור הארץ היו עיגולים מושלמים, 8 באפרי היה גם התאריך של ההתקרבות ביניהם ואולם מסלולי כוכבי לכת הם אליפטים ולכן התאריך האמיתי של ההתקרבות יאחר בשבוע.
  •  ב-14 באריל יגיעו כדור הארץ ומאדים למרחק של 92 מיליון ק”מ אותו גומעות החלליות הטסות למאדים בקצת מעל חצי שנה. לא תהיה בעיה לאתר את מאדים בלילה ההוא. הירח המלא ירחף מעל כוכב הלכת האדום בקבוצת בתולה, וישמש מעין נקודת ציון בשמי החצות.

בצירוף מקרים נדיר יהיה באותו לילה ליקוי ירח מלא (שלא ייראה מישראל). לברי המזל, במזרח אסיה וביבשות אמריקה, הירח ייראה אדום כמו מאדים.

מעבר לתאריכים אלה, כל לילה בהיר באפריל יספק תצפית טובה על מאדים. יהיה קל לזהות את מאדים בעין בלתי מזוינת אפילו ממרכזי הערים המוארות. בסיוע טלסקופ חובבים פשוט ניתן יהיה לראות את הדיסקה המאובקת של מאדים ואת כיפת הקרח המתאדה בקוטב הצפוני, הפונה לשמש מאז החל הקיץ המאדימאי בפברואר. צלמים אסטרונומים מנוסים בעלי מצלמות מתקדמות יכולים אפילו לנסות את מזלם בצפיה באירועים עדינים יותר על מאדים כגון סופות אבק, עננים גבוהים מעל הרי הגעש המאדימאים וערפילי קרח במכתש הפגיעה הגדול הלאס, אחת המראות היפים במערכת השמש.

1. איך לדעתי החזרה למאדים תחלץ את אמריקה מהמשבר.עקב בעית אבטלה הריבית נמוכה(הפנסיות מפסידות).מושבה במאדים תיצור עבודה לרוב.הייה ניתן לעלות את הריבית והיו הכנסות מיסים.אך כדי להמנע מסחרור כלכלי,יש חובה להחזיר את ההגבלות על הבנקים מלפני עידן הנשיא רייגן.ויש לפצל את הבנקים ה”גדולים מכדי ליפול”לכמה בנקים קטנים.

2. אני ממליצה בחום רב על קריאת הספר שהומלץ כאן על ידי “התורה אמת ויש בורא לעולם”.
    מדובר בבידור משובח במיוחד שמעורר פרצי צחוק בלתי נשלטים, וכידוע הצחוק יפה לבריאות.
    למי שרוחו קצרה, וסבלנותו אינפיטיסימלית אמליץ לקרוא שני עמודים בלבד – את עמודים 25 ו-26
    שם תמצאו תיאור מדהים של נס גלוי, כולל תמונות.
    למי שלא ייפול מהכיסא כבר בשלב זה, מומלץ לקרוא כאן:

3. מענין מה יותר יקר ?מלחמה בעירק או תוכנית קונסטליישן?בשני האופציות הייה צורך בידיים עובדות לרוב.ויש הרבה פטנטים,וR,D(מחקר ופיתוח).נראה שהמשבר הכלכלי באמריקה ניגרם גם בהתנהלות לא הגונה של המערכת הבנקאית.ולא רק מגרעון תקציבי.

4. עד שמאדים יהיה קרוב לכ60 מליון נאלץ לחכות עד שנת 2018 ועד שנראה אותו ברמה שקרובה לשנת 2003 נאלץ לחכות לשנת 2050 מה שמיוחד כרגע שגם וסטה וקרס ומאדים במזל בתולה ..