סיקור מקיף

Google Glass: למרות השיפורים הטכנולוגיים עדיין מסוכנים בנהיגה

החוקרים מאוניברסיטת מרכז פלורידה אומרים כי זו טכנולוגיה מבטיחה, אך עדיין לא מקיימת לפחות בכל הקשור בבטיחות בדרכים, והוא מקווה שהטכנולוגיה מתווה את הדרך לשיפורים בעתיד * 40 נבדקים נהגו בסימולציה בה התבקשו לבלום בלימת חרום בעת שימוש בטלפון סלולארי, במשקפי גוגל וללא כל הסחת דעת

הטניסאית בטאני מאטק-סנדס הופיעה חבושה במשקפי גוגל במסיבה במהלך תחרות וימבלדון 2013.  <a href="http://www.shutterstock.com/gallery-842245p1.html?cr=00&pl=edit-00">Featureflash</a> / <a href="http://www.shutterstock.com/editorial?cr=00&pl=edit-00">Shutterstock.com</a>
הטניסאית בטאני מאטק-סנדס הופיעה חבושה במשקפי גוגל במסיבה במהלך תחרות וימבלדון 2013. Featureflash / Shutterstock.com

חוקרים מאוניברסיטת מרכז פלורידה אומרים כי גם מעבר ל- Google Glass לא ישחרר את הנהגים מכתיבת טקסטים, המסוכנת בכל מקרה בזמן הנהיגה

סימוס בעת נהיגה עם משקפי גוגל (Google Glass) מהווה הסחת דעת, לא רק סימוס בנהיגה בטלפון הסלולארי. כך עולה ממחקר חדש, שמוסיף גם כי מצד שני משקפי גוגל היו טובים יותר בעת החזרת ההגה לשליטה אחרי תאונה (בסימולטור כמובן).

“שליחת טקסטים בין אם בטלפון סלולארי או במשקפי גוגל תגרום להפרעה ויש לאסור זאת בעת נהיגה” אומר בן סויר, חוקר באוניברסיטת מרכז פלורידה. “המשקפיים אכן עזרו לנהגים במחקר שלנו לקבל את השליטה מהר יותר מאשר אלו שסימסו בטלפונים סלולארים. אנו מקווים כי המשקפיים יתוו את הדרך לטכנולוגיה שתאפשר להעביר מידע תוך מיזעור הסיכון.”

 

נהגים שדעתם מוסחת מהווים סיכון של המשתמשים בדרך ולפי המועצה הלאומית לבטיחות בדרכים בארה”ב, גרמו טלפונים סלולרים ללפחות 1.6 מיליון התנגשויות מדי שנה. עם כניסתם של משקפי גוגל ומתחריהם, שוקלות כמה מדינות לאסור אל הנהגים לחבוש אותם תוך כדי נהיגה.

“ככל שההפרעות מהטלפונים הסלולריים מאיימות להיות נפוצות ורבות יותר בחיי הנהגים, אנו מוצאים שהיתרונות המוגבלים עדיין של משקפי גוגל על פני טלפונים מהווים סימן מקדים לפתרונות הטכנולוגיים שיבואו.” אמר סויר.

 

סויר, שחקר את הסחות הדעת וכיצד הם משפיעות על קשרי הגומלין בין אדם למכונה במשך שנים ביצע את המחקר במעבדת MIT2 באוניברסיטת מרכז פלורידה. התמחותו היא בפסיכולוגיה ניסויית, הנדסת תעשיה והגורם האנושי – נותן לו לטענתו נקודת מבט ייחודית על הטכנולוגיה החדשה וכיצד יש להשתמש בה.

 

סויר ואנשי צוותו בחנו את התנהגותם של 40 נהגים בגילאי 20-30. כל אחד נהג בסימולטור עםמשקפי גוגל או עם טלפון סלולארי וחויב להגיב כאשר הרכב שלפניו בולם לפתע. החוקרים השוו בין תגובת משתמשים שסימסו על כל אחד מסוגי המכשירים לזמן שבו הם נהגו ללא מכשיר שדרש מהם להיות רב משימתיים. אלו שהשתמשו במשקפיים לא היו טובים יותר בבלימה בזמן, אך לאחר שסגרו את השיחה הם חזרו לנהוג באופן נורמלי מהר יותר מאשר חבריהם המשתמשים בטלפונים סלולאריים.

בעוד משתמשי משקפי גוגל הראו שיפור בביצועים בחזרה מאירוע בלימת החרום לנהיגה רגילה, המכשיר לא משפר את תגובתם בעת המקרה עצמו” אומר סויר. “חשוב יותר, בכל מדד שבדקנו, סימוס בכל אחד מסוגי המכשירים השפיע באופן שלילי על ביצועי הנהיגה. בהשוואה לאלו שרק נהגו, אלו שהקשב שלהם התחלק לכמה דברים בו זמנית הגיבו לאט יותר והתקרבו יותר לרכב שלפניהם בעת אירוע הבלימה.

בעוד משקפי גוגל נותנים לנהגים את האפשרות להשתמש בתנועות הראש ובפקודות קוליות כדי לצפות ולהגיב למסרים טקסטואליים, ומונעת שימוש באצבעות המגושמות, סימוס בטכנולוגיה החדשה עדיין גורם להפרעות.
השורה התחתונה – אל תחליפו את הטלפונים שלכם עדיין במשקפי גוגל רק בגלל שאתם חושבים שזה יאפשר לכם לסמס בבטחה מאחורי ההגה. זה לא נכון, לפחות בשלב זה.
מאמר מדעי על המחקר יתפרסם בגליון הבא של כתב העת Human Factors (לפי ויקיפדיה מדובר בכתב עת בביקורת עמיתים הפועל משנת 1958 בתחום הכלכלה).

 

עוד באותו הנושא:

מפתח המצלמה למשקפי גוגל בהרצאה בטכניון: משקפי גוגל הם הראשונים לצלם רצף תמונות שאלגוריתם מתיך לתמונה אחת טובה

להודעה של החוקרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.