חוקרי הטכניון פיתחו תרופות אנטיביוטיות משופרות

נוכח מנגנוני העמידות שפיתחו החיידקים: חוקרי הטכניון פיתחו תרופות אנטיביוטיות משופרות * יוכלו לסייע בטיפול בחיידקים פתוגנים עמידים לאנטיביוטיקות ובמיוחד בחיידק הפסאודומונס התוקף חולי סיסטיק פיברוזיס

חוקרי הטכניון הצליחו לפתח תרופות אנטיביוטיות חדשות המתמודדות בהצלחה במנגנוני העמידות שפיתחו חיידקים פתוגניים (“רעים”). במיוחד יוכלו התרופות החדשות לטפל בחיידק הפסאודומונס, חיידק פתוגני שקשה מאוד לטפל בו והתוקף חולי סיסטיק פיברוזיס.
החוקרים, פרופסור טימור באזוב מהפקולטה לכימיה וד”ר סימה ירון מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, אומרים כי משפחת האנטיביוטיקות שפיתחו פוגעת בתהליך יצירת החלבונים בחיידקים וכך מחסלת אותם. הם החליטו לשפר את התרופות האנטיביוטיות הקיימות כיום, במקום לסנתז תרופות חדשות לחלוטין או לחפש בטבע חומרים חדשים. פרופסור באזוב עובד במקביל גם על פיתוח תרופות חדשות לחלוטין, מאז שנת 1988.
ד”ר ירון ופרופסור באזוב פירסמו בקייץ האחרון את התוצאות החיוביות של מחקרם בעיתון המדעי “Organic Letters” ורשמו פטנט על התרופות שפיתחו. “בחיידק הפסאודומונוס, התוקף קשות חולי סיסטיק פיברוזיס, מטפלים כיום בתערובת של תרופות אנטיביוטיות”, אומר פרופסור באזוב. “קבוצת חוקרים מרוב בתי החולים בארץ, מצאה באחרונה כי התערובת הזו לא רק מטפלת בחיידק, אלא גם משפרת את מצבם של החולים, שכן היא מכסה על הפגם הגנטי שלהם”.
חוקרי הטכניון יצרו קשר עם הקבוצה הזו ומכוונים את מחקרם לכוון שלהם. הם מדגישים שעד שהתרופות החדשות שפיתחו יהיו על המדפים, הדרך עוד ארוכה.