משלחת תלמידים מירושלים ביקרה במאיץ החלקיקים הגדול בעולם בשוויץ

התלמידים שהו במשך חמישה ימים במרכז המחקר “סרן” במסגרת לימודי הפיזיקה המוגברים אותם הם לומדים בבית הספר, בין הפיזיקאים אותם פגשו פרופ’ גיורא מיקנברג ממכון ויצמן ופרופ’ אליעזר רבינוביץ’ המכהן כסגן נשיא המרכז.

משלחת התלמידים לצרן.
משלחת התלמידים לסרן.

משלחת המונה כ- 20 תלמידים מכיתה י”ב בתיכון הישראלי למדעים ולאומניות בירושלים יצאה בתחילת השבוע לביקור בן חמישה ימים במרכז המחקר האירופאי לפיסיקת החלקיקים CERN בשוויץ, מאיץ החלקיקים הגדול בעולם. במסגרת ביקורם, נפגשו התלמידים עם דוקטורנטים ופרופסורים ישראלים וזרים המעורבים בעבודת מחקר במרכז והעשרה מדעית בתחום הפיסיקה.

בין המדענים אותם פגשו התלמידים במהלך השבוע ראש הצוות הישראלי בניסוי ה ATLAS פרופ’ גיורא מיקנברג ממכון וייצמן, סגן נשיא CERN פרופ’ אליעזר רבינוביץ’ מהאוניברסיטה העברית בירושלים ועוד. בהמשך ביקרו חברי המשלחת במתקן ייצור לאנטי-חומר ואף בגלאי ה-CMS הענק שנמצא 100 מטרים מתחת לאדמה בו התגלה חלקיק ה HIGGS המפורסם.

את המשלחת הובילו ראש מגמת המדעים בתיכון הישראלי למדעים ולאמנויות זהר ברזילי די-נור והמורה לפיזיקה ברנד סרינג שציין כי: “התגאינו לראות שפרופסורים ישראלים נמצאים בחוד החנית של המחקר המדעי בתחום הפיזיקה בעולם. זו השנה השנייה שיוצאת משלחת מטעם בית הספר למאיץ החלקיקים, ניכרת הייתה סקרנותם הרבה של התלמידים והתרשמותם הבלתי אמצעית מהסביבה הטכנולוגית שלמאפייניה נחשפו במגמת הלימוד הבית ספרית.”

“הביקור הוא חלק מתכנית לימודים רחבה וייחודית של מגמת המדעים בבית הספר הנחשבת למובילה בארץ” ציין איתי בנוביץ’ מנהל התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות “אנחנו שמים דגש על הבנה מעמיקה של נושאי הלימוד תוך התנסות מעשית במעבדות ופיתוח החשיבה המדעית של התלמיד”.