סיקור מקיף

SpaceIL רוכשת מנועים לחללית שלה במפעל מל”מ של התעשיה האווירית

מערכת ההנעה היא החלק המשמעותי ביותר מבין רכיבי החללית, הן בפונקציה החיונית שהיא ממלאת והן מבחינת מימדיה. היא מהווה כ-80% מהחללית: מערכת ההנעה, על ארבעת מיכלי הדלק שבה, בעלת משקל כולל של כ- 90 ק”ג (כשהמיכלים מלאים).

מנועי החללית של SPACE IL שתנחת על הירח. תמונת יח"צ
מנועי החללית של SPACE IL שתנחת על הירח. תמונת יח”צ

מחממים מנועים: עמותת SpaceIL מתקרבת צעד נוסף לנחיתה על הירח ורוכשת מערכת הנעה לחללית
בחוזה שנחתם השבוע במפעל מל”מ של התעשיה האווירית, סוכמה רכישתו של הרכיב החיוני ביותר בחללית הישראלית הראשונה שתנחת על הירח, לקראת סוף שנת 2015: מערכת ההנעה.

עלותה המשוערת של מערכת ההנעה, הכוללת את ארבעת מיכלי הדלק ואת מנועי החללית, היא מיליוני דולרים.

מדובר בעוד התקדמות משמעותית בשלב המימוש החומרתי, שבו עוברים מתכנון לביצוע מעשי. למעשה, בכך קורמת החללית ‘עור וגידים’. מרגע החתימה על החוזה, תהליך הייצור של חלקי מערכת ההנעה והרכבתם (אינטגרציה) צפוי להסתיים תוך כשנה וחצי.

מערכת ההנעה היא החלק המשמעותי ביותר מבין רכיבי החללית, הן בפונקציה החיונית שהיא ממלאת והן מבחינת מימדיה. היא מהווה כ-80% מהחללית: מערכת ההנעה, על ארבעת מיכלי הדלק שבה, בעלת משקל כולל של כ- 90 ק”ג (כשהמיכלים מלאים).

מיכלים אלה צריכים להספיק למרחק העצום עד הירח: כ-384,000 ק”מ. משקלה הכולל של החללית בהמראה יהיה כ 140 ק”ג סה”כ.

החללית של SpaceIL מתוכננת כחללית הקטנה ביותר להגיע לירח. גודלה הכולל הוא של כ- 96*72*72 סנטימטר (בעת שיגור). משקלה אחרי אובדן הדלק בדרך יהיה כ-40 ק”ג בלבד בנחיתה. בכך שואף צוות SpaceIL להוכיח יכולת חדשנית במזעור טכנולוגיות ובבניית חלליות קטנות וחכמות, שעלותן היא כעשירית מעלות חלליות מוכרות.

6 תגובות

  1. הפרויקט הבא צריך להיות גשושית למאדים.אבל הוא הייה צריך ליוי ממלכתי.עצם הפרויקט יצור תשתית מחקירת ,ניסיון לפרויקטים עתידיים במגוון פעילויות.(דעתי הצנועה).

  2. כמה חבל שלא רכשו מרפאל שלה נסיון וידע בפיתוח מערכות הינע ללוויינים אלא ממלמ שמעולם לא יצרו מערכת שכזאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.