סיקור מקיף

חלל-תקשורת מבססת אחיזתה ברומניה עם היקף פעילות שנתית של כ- 3 מיליון דולר

במסגרת אירוע לקוחות בהשתתפות מ”מ רוה”מ ושר התמ”ת אהוד אולמרט ושר התקשורת הרומני – השיקה החברה את AMOS CLUB – מועדון לקוחות בינלאומי

חברת חלל-תקשורת (Spacecom), המספקת שירותי תקשורת לווינים באמצעות רשת לוויני “עמוס” פועלת מזה 5 שנים ברומניה ומוכרת שירותים בהיקף שנתי של כ- 3 מיליון דולר בשוק זה. לחברה הסכמים ארוכי טווח להפצה למרכזי כבלים עם כ-15 ערוצי טלוויזיה רומניים , ועם לקוחותיה נמנים ערוצי טלוויזיה מובילים כדוגמת: MTVרומניה, טלספורט, HBO רומניה, בוקרשט 1, נאשיונל TV ועוד.

חלל-תקשורת ערכה ביום חמישי האחרון אירוע ללקוחותיה ברומניה, במסגרתו השיקה מועדון לקוחות בינלאומי בשם AMOS CLUB. השקת מועדון הלקוחות החדש ברומניה הינה שלב נוסף בביסוס מעמדה של חלל תקשורת במרכז אירופה בכלל וברומניה בפרט, ומצביעה על החשיבות האסטרטגית שמייחסת חלל-תקשורת לשוק זה. האירוע נערך בהשתתפות מ”מ רוה”מ ושר התעשייה והמסחר אהוד אולמרט ושר התקשורת הרומני מר זולט נאגי (Zsolt Nagy). האירוע התקיים במסגרת המפגש השישי של פורום הייטק ישראל-רומניה של לשכת המסחר והתעשייה.

דוד פולק, מנכ”ל חלל-תקשורת, אומר: “רומניה היא שוק אסטרטגי עבור חלל-תקשורת, הן בגלל היקף הפעילות הקיימת והן בגלל הפוטנציאל הגלום בשוק זה. כניסתה הצפויה של רומניה לאיחוד האירופי תפתח בפנינו הזדמנויות לפעילות עסקית נוספת, דוגמת שירותי מידע. שירותים אלו, שעד כה לא היו מפותחים ברומניה, צפויים לצבור תאוצה בעתיד הקרוב. חלל-תקשורת ממשיכה להשקיע בשוק הרומני ומגדילה בעקביות את נתח השוק שלה בו “.


חלל תקשורת: ההכנסות צמחו פי 7 ל-37 מיליון שקל; הרווח הנקי זינק פי 8 ל-3.1 מיליון שקל

חלל תקשורת פירסמה אתמול דו”ח רבעון ראשון מצוין. החברה נהנית מזה כשנה מהפעלתו של לוויין עמוס 2, אשר נמצא בבעלותה המלאה, ומתפוסה כמעט מלאה בקיבולת השידור של לווייני עמוס 1 ועמוס 2.

לעומת הרבעון המקביל, ההכנסות הוכפלו פי 7 והסתכמו ב-37 מיליון שקל, הרווח הנקי הוכפל פי 8, והגיע ל-3.1 מיליון שקל. בנוסף, עברה החברה לתזרים מזומנים חיובי. הרבעון המקביל איננו מייצג, שכן החברה נהנתה רק מהכנסות על עמלת השיווק של עמוס 1, הנמצא בבעלות התעשייה האווירית.

באפריל 2004 החלה החברה להפעיל את הלוויין שבבעלותה, עמוס 2, ועיקר ההכנסות מאז הן על החכרת מקטעי החלל. במגזר זה, לדברי סמנכ”ל הכספים, איציק שניברג, טמון הכסף הגדול, כפי שעולה מהרווח התפעולי הגדול ברבעון הראשון – 17 מיליון שקל, בעוד בכל 2004 הסתכם זה ב-23 מיליון שקל.

גם בהשוואה לרבעון הקודם, הראתה החברה עלייה של כ-20% בהכנסות, אך ירידה חדה ברווח הנקי – זה הסתכם לכדי 8.8 מיליון שקל ברבעון הקודם, בעיקר מהכנסות מימון שנגרמו מירידת שער הדולר, עליו מבוססת כל פעילות החברה.

חלל תקשורת משכירה מקטעי חלל על עמוס 2 לחברות תקשורת בארץ ובאירופה ולמדינות עצמן, בהן ישראל. חברת YES היא הלקוח העיקרי של חלל, ומהווה כמעט שליש מסך מכירותיה. החשש כי בזק תפסיק, בשלב כלשהו, להזרים מזומנים ולשאת בנטל של חברת השידורים הלוויינית, מופיע בדו”חות החברה, אך לא עושה רושם על ההנהלה. לדברי שניברג, “YES עומדת בתנאי התשלום שלה, אשר אינם שונים מהנהוג במשק, וחברת חלל איננה רואה בעיה עם המשך ההתקשרות עם YES”.

חלל תקשורת גייסה ברבעון הראשון כ-160 מיליון שקל באג”ח ובמניות. החברה ייעדה את כספי ההנפקה לצורך מימון חלק מהשקעה בת 170 מיליון דולר בלוויין החדיש יותר עמוס 3, אשר אמור להחליף את עמוס 1 שיוצא משירות ב-2008. חלל תקשורת נשלטת כיום בחלקים שווים (20.68%) בידי התעשייה האווירית, יורוקום, ח.מר והחברה לשירותי לוויין. חלל נסחרת לפי שווי של כ-310 מיליון שקל.

מסע כחול לבן בין כוכבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.