חוקרים בהודו פיתחו מערכת ניווט לכיסא גלגלים המשלבת בתוכה מאפייני בטיחות נוספים ומערכות התראה שתסייענה למשתמשים באופן יעיל יותר מכל מערכת קיימת אחרת המשולבת בכיסאות גלגלים ממונעים רגילים. המערכת מתבססת על מיקרו-בקר המתוכנת על ידי אלגוריתם הכולל בתוכו שש רמות של זיהוי תנאי הסביבה וניתוח קולו של המשתמש, אלגוריתם ההופך את כיסא הגלגלים לחכם, תוך קבלת מה שצוות המחקר מכנה 'מערכת ניווט קוגניטיבית לכיסא גלגלים'
[תרגום מאת ד"ר נחמני משה]
חוקרים מהודו מפתחים כיסא גלגלים שיוכל להימנע באופן עצמאי ממכשולים בדרך ויידע מתי המשתמש בו עייף או לחוץ. פרטי ההמצאה מתוארים בכתב העת International Journal of Human Factors Modelling and Simulation.
החוקר Naveen Kumar Malik מהמחלקה לאלקטרוניקה ותקשורת באוניברסיטת Maharishi Dayanand והחוקר V.R. Singh מהמעבדה הלאומית לפיזיקה בניו דלהי, הודו, מסבירים כיצד הם מפתחים מערכת ניווט לכיסא גלגלים המשלבת בתוכה מאפייני בטיחות נוספים ומערכות התראה שתסייענה למשתמשים באופן יעיל יותר מכל מערכת קיימת אחרת המשולבת בכיסאות גלגלים ממונעים רגילים. המערכת מתבססת על מיקרו-בקר המתוכנת על ידי אלגוריתם הכולל בתוכו שש רמות של זיהוי תנאי הסביבה וניתוח קולו של המשתמש, אלגוריתם ההופך את כיסא הגלגלים לחכם, תוך קבלת מה שצוות המחקר מכנה 'מערכת ניווט קוגניטיבית לכיסא גלגלים'.
המערכת מספקת מענה למספר בעיות הניצבות בפני המשתמשים בכיסא גלגלים והמטפלים של אנשים הנעים בכיסאות כאלו, כאשר נעשה שימוש בכיסאות גלגלים רגילים ממנועים או ידניים, במיוחד עבור משתמשים חלשים או שהם בעלי לקות קוגניטיבית. מערכת המיקרו-בקר החדשה מספקת לכיסא הגלגלים החכם מערכת התראה למניעת התנגשות וכן מערכת המזהה מצוקה נפשית או ערנות נמוכה אצל המשתמש ומספקת אזהרה למשתמש או למטפלים בנוגע לבעיות אפשריות העלולות לנבוע ממצבים כאלו. כיסא הגלגלים החדש יוכל גם לנטר את קצב הלב, הטמפרטורה וכן מדדים חיוניים אחרים של המשתמש לשם אבחון רפואי.
צוות המחקר בנה והדגים כבר את ביצועיו של אב טיפוס של כיסא הגלגלים החכם שלו והחוקרים מקווים למסחר את האמצאה שלהם בקרוב. "הגרסה המסחרית של כיסא הגלגלים תפחית את הנטל על צוות המטפלים במגזר הבריאות והרפואה ותשפר את איכות חייהם של מוגבלי התנועה," אומרים החוקרים.