מהרפואה הבדואית למעבדה

חוקרים מן המרכז האוניברסיטאי אריאל מצאו כי שורשי הסירה הקוצנית מפחיתים את תסמיני מחלת הסוכרת

סירה קוצנית. מתוך ויקיפדיה

שורשי הסירה הקוצנית נמצאו כבעלי השפעה חיובית למניעת תסמיני מחלת הסוכרת, אלו ממצאי מחקר הנערך במעבדות המחלקה לביולוגיה מולקולרית במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, בראשות בראשות ד”ר טובית רוזנצויג.

קבוצת החוקרים בדקה את השפעת התמצית המופקת משורשי צמח הסירה הקוצנית על תסמיני מחלת הסוכרת. מחלת הסוכרת היא מחלה מטבולית כרונית בה ישנו חסר מוחלט או יחסי בהורמון האינסולין, המביא לעלייה ברמת הגלוקוז בדם. שיעור התחלואה במחלת הסוכרת עלה דרמטית בעשורים האחרונים. כיום המחלה נחשבת לאפידמיה. בעקבות החולי מתפתחים סיבוכים שונים בקרב הלוקים בה כמו עיוורון, מחלות לב וכלי דם, מחלות כליות, ועוד. הרפואה הטבעית מציעה מספר צמחי מרפא מסורתיים לטיפול במחלת הסוכרת. רוב המידע לא אומת עד כה בכלים מדעיים.

אחד מן הצמחים הבולטים המוצעים ברפואה הבדואית לטיפול בסוכרת הוא ה-Sarcopoterium spinosum, הסירה הקוצנית, צמח שכיח וטיפוסי בשטחים הפתוחים של הרי החבל הים־תיכוני.

בשלב ראשון, בעבודה בתרבית תאים של רקמות כמו שריר, שומן וכבד, המעורבות במטבוליזם של גלוקוז, שנפגע במחלת הסוכרת, נמצא כי לתמצית הצמחית של שורשי הסירה הקוצנית השפעה על רקמות אלו, המקבילה לאינסולין. בשלב שני, תמצית שורשי הסירה הקוצנית ניתנה לעכברים המפתחים סוכרת (מסוג 2), עקב מוטציה גנטית. שתיית התמצית מנעה אצלם את התפתחות המחלה, זאת בהשוואה לעכברי ביקורת.

התגלית נרשמה לאחרונה כפטנט, וכיום מחפשים החוקרים את החומרים הפעילים בתמצית, כאשר תקוותם היא למצוא טיפול תרופתי על בסיס טבעי למחלת הסוכרת.

1. תגובה למגיבים,

הפטנט יהיה על תרופה שתפותח, ולא על הצמח עצמו – אפשר להירגע.
    מה שכן, הקהילה הבדוית תוכל לדרוש סוג של תמלוגים, כמו שילידי השבטים באפריקה (לא זוכרת היכן בדיוק) יקבלו תמלוגים על צמח קקטוס ה"הודיה" הגורם להרזיה.

2. רצו גם לרשום פטנטים על פעולות חשיבה בזמנו … לא נתנו להם

הנזק שפטנטים גורמים לחברה האנושית הוא עצום אילו היינו חברה לוגית אך שומרת על עקרון ענישה כלשהוא גם אם חלש מאוד כל מי שהרוויח דולר מפטנט לגליוטינה ולסרס את כל הצאצאים.

3. מי שרשם על זה פטנט אפשר למחוק לו את הפטנט המצחיק הזה, ימים יגידו,
    לגבי הפקת חומרים שונים כולל חומר אשר יכול להחליף אינסולין, הדבר ידוע לי ולאחרים לפחות אלו שאני במגע איתם למעלה מ 40 שנים, יש לי חברים ששותים תמציות שונות בינהם התמצית מהשורש של הצמח הזה ולא לוקחים כל חומר כימי למחלת הסוכרת, כך יש חומרים לכבד, להורדת השומן בכבד, להוצאת בצקת מהרגלים ועוד, החוקרים כאן פשוט רצו פרסום, או שהם לא חיים בעולם הזה, יש עשרות סוגי שורשים וצמחים שמחלפים יפה את כל התרופות הללו ובעלי אפקט מעולה והעיקר פועלים יותר טוב מהתרופות הכימיות,

4. "המרכז האוניברסיטאי" מונה את הציבור בשמו – זו המצאה שלהם, המועצה להשכלה גבוהה לא הכשירה אותו אבל בשל מיקומו בשטחים הוא לא כפוף להחלטותיה.

5. איך יתכן שעל חומר שהופק ע"פ הידע של הרפואה העממית ירשם פטנט????
    הידע הזה שייך לעם, החוקרים לא גילו שום מידע חדש אלה אישרו את נכונות הידע העממי שנצבר במשך מאות/אלפי שנים.
    אין זכות לרשום על ידע זה פטנט המגביל את השימוש שנעשה ברפואה הטבעית העממית