סיקור מקיף

שנתיים לאסון 2 טיסות המעבורת הראשונות – נסיון. הרכבת תחנת החלל – בדצמבר

מנהל נאס”א, שון אוקיף, אמר כי השיפורים, ההתאמות והתיקונים בשלוש המעבורות הנותרות כבר עלה לנאס”א סכום של 1.5 מיליארד דולרים.

פאנל של נאס”א לא רואה מכשול בפני שיבה לחלל
אין כל מכשול רציני בדרך של נאס”א לשגר מעבורת במאי או יוני השנה, כך מסרו ביום שישי נציגי כוח משימה החוקר את המאמצים לחזור לחלל, ואולם הצוות מביע עדיין דאגה מיכולת אנשי הצוות לבצע תיקונים בחלל אם יידרשו להם.
“אין מעצורים נראים לעין בפני החזרה לטיסה” אמר ריצ'ארד קובי (Covey), יו”ר משותף של כוח המשימה.
קובי אומר כי נושא אחד שעשוי עוד לעלות הוא זמינותם של טכניקות תיקונים אפשריות.”
נאס”א קבעה חלון שיגור לדיסקוורי למאי או יוני, שתהיה המעבורת הראשונה שתשוגר מאז אסון קולומביה.
לשבעת האסטרונואטים של דיסקוורי יש ערכה לתיקון חורים, אף כי היא אינה מאושרת ובסיסית מדי. אם הם לא יוכלו לשוב לכדור הארץ תהיה להם האפשרות להכנס לתחנת החלל הבינלאומית ולהמתין שם לחילוץ בידי המעבורת אטלנטיס חודש מאוחר יותר.
נאס”א עדיין צריכה למלא שמונה מתוך 15 ההמלצות של ועדת החקירה לאסון קולובמיה. בין הפריטים שלא הסתיימה העבודה עליהם, מניעת נפילת הרסיסים ממכל הדלק והקשחת המעבורת עצמה.
ואולם נאס”א קרובה להשלמת כמה מההמלצות הללו והיא תוכל להשלימם לפני חלון השיגור, אמר קובי. הוועדה של קובי אמורה למסור את דו”ח המעקב אחר התקדמות נאס”א לשיגור, בסביבות אפריל.

מחויבות לבניית תחנת החלל

נאס”א אישרה בפני שותפיה לתחנת החלל הבינלאומית כי היא מתכננת להחזיר את המעבורות לטיסה השנה וכי יבוצעו שני שיגורי נסיון – באביב ובקיץ ואילו חידוש הרכבת תחנת החלל הבינלאומית תבוצע בטיסת מעבורת המתוכננת לדצמבר.
בפגישה במונטריאול השתתפו נציגי חמש סוכנויות חלל השותפות בפרויקט והמייצגות 16 מדינות: ארה”ב, רוסיה, אירופה יפאן וקנדה. הנציגים אמרו כי הם משוכנים שהרכבת תחנת החלל תושלם עד סוף העשור למרות הקרקוע הצפוי להמשך כשנתיים וחצי של המעבורות מאז אסון קולומביה, ב-1 בפברואר 2003.
מנהל נאס”א, שון אוקיף, אמר כי השיפורים, ההתאמות והתיקונים בשלוש המעבורות הנותרות כבר עלה לנאס”א סכום של 1.5 מיליארד דולרים.
ראשי חמשת הסוכנויות הדגישו את מחויבותם לתחנת החלל, שעלותה עברה בהרבה את הסכומים שתוכננו עקב התלות של הפרויקט במעבורות לצורך ביצוע עבודות בניה.
אירופה ויפן מצפות לשיגור כדי להעלות את המעבדות העיקריות שלהן, עבודה שלה דרושה הקיבולת של המעבורות.
לפני עזיבתו את התפקיד שיבח אוקיף את המשך תפקוד התחנה בשנתיים האחרונות למרות קיעקוע המעבורות ואמר כי הדבר מוכיח כי השותפות בתחנה מאפשרת גמישות. הוא אמר כי נאס”א מחויבת לספק את המערכות של השותפות האחרות לתחנה לפני הוצאת המעבורות לגמלאות. הוא חזר על כך שמטרתה של ארה”ב היא להוציא את המעבורות משירות בשנת 2010 לאחר ביצוע “המספר הנמוך ביותר האפשרי של טיסות” הדרוש לבצע את התחחיביויותה של ארה”ב לבניית התחנה.
אוקיף אמר כי ארה”ב תשתמש בנסיון שנצבר ויצבר בתחנה לפתח תוכנית לחקר החלל שתתמקד בירח ובמאדים ולא במסלול נמוך סביב כדור הארץ.
מנהל סוכנות החלל הרוסית הפדרלית, אנולי פרמינוב, אמר כי רוסיה מסכימה שהתחנה שימושית כמעבדה למשימות חלל ארוכות. ואולם אמר כי כל משימה מאוישת למאדים תוכל להתרחש רק לאחר עבודה מתמשכת במסלול נמוך סביב כדור הארץ על גבי מתקנים כדוגמת תחנת החלל הבינלאומית. פרמינוב אמר כי המטרה המיידית של רוסיה לאחר תחנת החלל הבינלאומית היא נוכחות אנושית על הירח. הוא אמר שתחנות חלל, אף כי הן מקיפות את כדור הארץ במסלול נמוך, יידרשו עודזמן רב כדי לצבור מספיק נסיון שיאפשר שיגור בני אדם למאדים.

לידיעה בסי.אן.אן
לידיעה הראשונה ברד נובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.