סיקור מקיף

התעשייה האווירית חושפת פלטפורמה רובוטית ייעודית לחייל חי"ר

התעשייה האווירית חושפת לראשונה פלטפורמה רובוטית ייעודית לחייל חי"ר בתערוכת הביטחון והאירוספייס בסיאול, קוריאה שמתקיימת השבוע.

REX רובוט מלווה
REX רובוט מלווה

יצחק ניסן, מנכל התע"א:" הרובוט המלווה מהווה פתרון ייחודי לאתגרים מולם ניצבים חיילי חי"ר"

נמל תעופה בן גוריון, 20 באוקטובר, 2009 – התעשייה האווירית (תע"א) מציגה לראשונה בסלון האווירי בקוריאה שנפתח היום בסיאול, פלטפורמה רובוטית קטנה REX בעלת יכולת נשיאה של כ- 200 ק"ג המיועדת ללווי חיילים הפועלים בשטח. REX מיועד ללוות קבוצות של 3-10 חיילים במשימות מבצעיות ולוגיסטיות לאורך 72 שעות ללא תדלוק ולשמש כ"בהמת משא" רובוטית עבור החייל המודרני.

בתע"א מעריכים כי למוצר פוטנציאל מכירות של עשרות אלפי יחידות למגוון רחב של אפליקציות צבאיות ואזרחיות בשוק המקומי והבינ"ל בשווי מאות מיליוני דולרים.

"ייחודיותו של REX טמונה בשיטת הפעלתו הייחודית ובממשקי אדם-משתמש עליהם הוא מבוסס. הרכב הרובוטי עוקב אחרי החייל המוביל במרחק קבוע בהתבסס על טכנולוגיה ייחודית שפותחה ונרשמה כפטנט של התע"א. באמצעות פקודות אילוף כלבים פשוטות כגון: 'עצור', 'לך תביא' 'הישאר קרוב', שולט המוביל ברובוט מבלי לפגום בריכוז הנדרש מהחייל בעת פעילות מבצעית" כך אומר עופר גלזר, מנהל חדשנות בתע"א. "הפעלת הרובוט בצורה זו מאפשרת הפעלה אינטואיטיבית והטמעה מהירה של המוצר בדרג השטח תוך זמן קצר" הוסיף.

בפיתוח המערכת המייצגת תפיסה פורצת דרך להתמודדות עם צורך מבצעי דחוף, שולבו יכולות קיימות ובשלות מעולם הרובוטיקה באופן חדשני כך שהושג מחיר יעד נמוך, משך פיתוח קצר וסיכוני פיתוח נמוכים.

REX פותח במסגרת יוזמת חדשנות עסקית וטכנולוגית בתע"א המתבססת על צוות יזמים צעיר ודינאמי האחראי על פיתוח תחומים חדשים. הצוות מוביל את התע"א לפריצות דרך מתקדמות ע"י חשיבה יצירתית ושיתופי פעולה אקדמאיים ותעשייתיים בארץ ובעולם כמו למשל גארדיום- רכב פטרול רובוטי (במסגרת חברת "ג'יניוס") ו- Taxibot- גורר מטוסים רובוטי בנושא האחרון נחתם בסלון האווירי בפריז (יוני 2009) מזכר הבנות לשת"פ עם "אירבוס" יצרנית המטוסים הענקית מאירופה.

9 תגובות

  1. כל קילו שיורד בהגב מבורך. המשקלים שצריך לסחוב היום חייל חי"ר מסכנים אותו ומפריעים לו לבצע כל משימה. היו נסיונות כושלים בעבר עם חמורים ואפילו אלפקות. אשמח להכניס את הרובוט כבר לאימון מילואים הבא.

  2. אבן אחד, יש די המון סוגים של רכבים… למשל אופנוע כביש לא ינסע היטב בכביש עפר… הגלגלים חלקים, יחסית, הגחון נמוך…

    כאשר משווים את הרוחב של הרובוט לרוחב של ג'יפ…

    אבל כן, יכול להיות שתווצר מעמסה על החיילים שיתקעו בשטח עם הרובוט…
    לא קל להרים גוש ברזל שכזה.

  3. היום האמריקאים מפתחים רובוט דמוי חמור שהלך על ארבע ומסוגל לעבור בכל מקום שאדם רגלי יכול לעבור בו. אז הרובוט האמריקאי נראה חמור אבל הוא חכם. הרובוט הישראלי נראה כמו קרש שחיברו לו גלגלים, אבל אין בו שום חוכמה.

  4. בשביל מה צריך את זה? הלא, אם נעים בשטח המאפשר לרכב לעבור בו, אפשר לנסוע על הכלי. אם השטח אינו עביר לרכב, אפשר לקרוא לרקסי עד מוחרתיים והוא לא יבוא.

  5. האמריקאים השתמשו בדבר כזה בויאטנם, רק שזה לא היה רובוט, היה כיסא קטן והגה מקדימה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן