פרופ’ בנימין דקל מונה לנשיא האגודה הישראלית לתאי גזע

פרופ’ בנימין דקל, מנהל המכון לחקר תאי גזע בילדים ומנהל היחידה לנפרולוגיה ילדים בבית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, מונה לנשיא האגודה הישראלית לתאי גזע.

פרופ' בני דקל. צילום: דוברות המרכז הרפואי שיבא
פרופ’ בני דקל. צילום: דוברות המרכז הרפואי שיבא

פרופ’ דקל, חבר תכנית לאיתור ולפיתוח מנהיגות חדשה ברפואה הישראלית ובמרכז הרפואי שיבא, הינו מהמובילים בעולם בתחום חקר תאי הגזע הרקמתיים tissue stem cells בדגש על כליות וסרטן כליות. פרופ’ דקל משלב ידע קליני ומחקר ביו רפואי פורץ דרך על מנת ליישם תגליות בסיסיות במעבדה בתחום תאי הגזע בניסיון להביא מזור למחלות חשוכות מרפא. קבוצת המחקר שהוא עומד בראשה במרכז הרפואי שיבא משתמשת במגוון שיטות חדשניות על מנת ללמוד את הקשר בין התפתחות, רגנרציה והתפתחות סרטן ברמת תא הגזע ובמקביל מפתחת מודלים פרה-קליניים בחיות מעבדה למען תרגום הממצאים ליישומים קליניים. חלק מהתגליות נמצאות בשלבי ניסויים קליניים בבני אדם.

פרופ’ דקל  השלים את לימודי הרפואה בהצטיינות בפקולטה לרפואה ע”ש רפפורט בטכניון, התמחה ברפואת ילדים ובנפרולוגיה ילדים במרכז הרפואי שיבא ובביה”ח שניידר לילדים, וכן השלים תואר PhD בהצטיינות ופוסט דוקטורט במכון וייצמן למדע. פרופ’ דקל מכהן כפרופ’ חבר בחוג לרפואת ילדים וכחבר סגל נלווה במחלקה לגנטיקה מולקולארית בביה”ס לרפואה על שם סקלר, אוניברסיטת תל אביב. הוא כיהן כפרופ’ אורח במכון לתאי גזע ורפואה רגנרטיבית באוניברסיטת סטנפורד ומכהן כחבר ב-American Society of Clinical Investigation, החברה האמריקאית למחקר קליני.

״כבוד גדול הוא עבורי לשמש כנשיא האגודה. המחקר בתאי גזע בישראל על כל תחומיו: תאי גזע פלוריפוטנטים, תאי גזע רקמתיים, תאי גזע סרטניים, הפיכת תאים רגילים לתאי גזע הוא מהמתקדמים בעולם. ישנם חוקרים מובילים באוניברסיטאות ובמרכזים הרפואיים בכל הנושאים הללו ויש לנו בהחלט במה להתגאות. אנחנו בעיצומה של מהפכה שתאפשר בסופו של דבר דרכי ריפוי חדשניות״, אמר פרופ’ דקל.