פוליפיד, מפתחת מוצרים לשחרור מקומי של תרופות גייסה 2.4 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי

דוגמה למיצלה המשמשת להעברת תרופה. האטומים הכחולים הינם הקצה ההידרופילי של הפולימר, בעוד שהאטומים הלבנים הינם הקצה ההידרופובי. האטומים האדומים מסמלים את אטומי התרופה/החומר הפעיל. מערכת כזו יכולה לשמש גם להעברת חומרי מזון ותוספים שונים, מלבד תרופות. [מקור: www.atrp.gatech.edu/pt18-3/18-3_p3]
חברת פוליפיד (PolyPid Ltd) מפתח תקווה, המפתחת מוצרים לשחרור מקומי של תרופות בגוף (drug carriers), הודיעה על גיוס של 2.4 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי. ההשקעה גויסה ממשקיעים קיימים וחדשים. שווי החברה אחרי הכסף – כ – 17.4 מיליון דולר.

הפלטפורמה הטכנולוגית של פוליפיד הינה משפחה של נשאי תרופות המבוססת על שילוב בין פולימרים למולקולות שומניות (ליפידים). הפלטפורמה מאפשרת לקבוע מראש את קצב שחרור התרופות בגוף, ואת משך הזמן האופטימלי היכול להמשך עד מספר חודשים. הפלטפורמה המהפכנית, המוגנת בסדרת פטנטים, ניתנת להתאמה למגוון רחב ביותר של תרופות: מולקולות קטנות, פפטידים, חלבונים ואף תרופות המבוססות על חומצות גרעין (DNA ו- RNA).

המוצר הראשון המבוסס על פלטפורמת פוליפיד הואBonyPid™ , המתוכנן לתת מענה לזיהומים חמורים הנגרמים בתהליך השיקום של שברים פתוחים שמקורם בפגיעות אנרגטיות כמו תאונות דרכים, נפילות מגובה, או פציעות קרביות. שברים פתוחים אלו עלולים לגרום לסבל ממושך, פגיעה חמורה בתפקוד, קטיעות איברים ואף למוות. בנוסף לסבל נגרם גם אובדן כספי עצום למערכות הבריאות עקב האישפוז הממושך והעיכוב בשיקום כתוצאה משכיחות הזיהומים הגבוהה. המוצר BonyPid™ מבוסס על חלקיקים סינטטיים שכיום משמשים לשיקום עצם, כשהם מצופים בשכבה ייחודית המבוססת על פלטפורמת פוליפיד. לאחר ההשתלה משחרר הציפוי בקצב מתוכנן ולפרק זמן ממושך תרופות אנטיביוטיות במינון נמוך ומדויק ישירות לסביבת העצם הפגועה. כתוצאה מכך, פועל המוצר לסילוק מחוללי הזיהום ותומך בשיקום העצם הפגועה, תוך שמירה על פרופיל בטיחותי גבוה במיוחד.

“התוצאות הקליניות הראשוניות בניסוי של BonyPid, במקרים קשים של שברים מרוסקים ומזוהמים בשברים פתוחים, מדגימות באופן ברור את יכולתו של המוצר להביא לשיקום מהיר של העצם ושל האיבר הפגוע. יכולת זו נובעת מהאפשרות להשתיל את המוצר מייד במהלך הניתוח הראשון, ובכך לבלום את הזיהום ולאפשר שיקום מהיר במיוחד גם במקרים של פציעות חמורות” אמר ד”ר נועם עמנואל, המנהל הטכנולוגי הראשי של פוליפיד.

“הגיוס ושווי החברה הגבוה, כמעט פי שניים מהשווי לאחר הגיוס הקודם, הינם עדות לפוטנציאל העצום של טכנולוגיית פוליפיד ומוצריה” אמר אמיר וייסברג, מנכ”ל פוליפיד. “פוטנציאל זה נתמך במימצאים ראשוניים חיוביים של ניסוי קליני ראשון בבני אדם, שבו נבדק המוצר BonyPid. הכסף שגויס ישמש להמשך ההשקעות במחקר ופיתוח ולהמשך ניסויים קליניים”.

מועצת המנהלים והוועדה המייעצת של פוליפיד כוללת אנשי מפתח בעולם התרופות והרפואה המקומי והבינלאומי, ביניהם ד”ר יפית שטרק, סגן נשיא בחברת טבע, פרופסור יחזקאל ברנהולץ, פרופסור דוד סגל ופרופסור רמון גוסטילו שהוא ממובילי הדעה הבולטים ביותר בעולם בתחום האורטופדי.