הורים בפנסילבניה עתרו כנגד בית ספר שבו מלמדים את תיאורית המתכנן התבוני

155 שנות מחקר שבהן הוכחה תיאורית האבולוציה ללא שום ספק, עדיין יש שמרנים ודתיים בארה”ב שסבורים שמדע הוא דמוקרטיה וכי החלטת הרוב יכולה לשנות את קביעות המדע.

שמונה משפחות בהאריסבוג, פנסילבניה, עתרו לבית המשפט כנגד מועצת בתי הספר במחוז שלהם הדורש מהתלמידים ללמד את החלופות לתיאורית האבולוציה בטענה שתוכנית הלימודים הזו מפירה את הפרדת הדת מהמדינה.
אוניברסיטת ACLU וארגון אמריקנים מאוחדים להפרדת הכנסיה והמדינה, אומרים כי התביעה היא הנסיון הראשון להביא למבחן את השאלה האם בתי ספר צריכים ללמד את תורת “התכנון התבוני” שלפיה היקום הוא כה מורכב שהוא חייב היה להיווצר בידי כוח עליון כלשהו. שני הארגונים מייצגים את ההורים בתביעה הפדרלית.
חברי המועצה הציבורית של בית הספר האיזורי במחוז דובר הצביע ברוב של 6 נגד 3 ב-18 באוקטובר בעד ההחלטה לשלב את תורת התכנון התבוני בתוכנית הלימודים המדעית לתלמידי כיתה ט', במה שהם מאמינים הדרישה הראשונה מסוגה של מועצה מסוג זה בארה”ב שגם הפכה להוראה מעשית מיידית.

האגודה לחופש האזרח בארה”ב טוענת כי התכנון התבוני הוא צורה חילונית במקצת של הבריאתנות – השקפה המבוססת על התנ”ך ולפיה הקרדיט למקור המינים הוא של אלוהים, והדבר נוגד את ההפרדה המוגנת על ידי החוקה של המדינה והדת.
אחת מהעותרות, תמי קיצמילר, הביעה דאגה כי מועצת בית הספר עלולה לנטוע במורים הרגשה ש”יש דברים שאין לקבלם כמדע”. לקיצמילר שני ילדים בבית הספר התיכון בדובר, שבו אמורים המורים בכיתה ט' לדון בנושא האבולוציה במהלך חודש ינואר. בכירים בבית הספר טרם הגיבו על התביעה.
לפחות מחוז נוסף אחד מעורב בתביעה פדרלית באשר ללימוד האבולוציה. שופט פדרלי בג'ורג'יה אמור לפסוק את חוקיותה של החלטת בית ספר בפרברי אטלנטה לכלול מדבקת אזהרה באשר לאבולוציה בספרי לימוד בביולוגיה.
שניים משלושת המתנגדים הגישו את התפטרותם לאות מחאה. אנגי ינגלינג, חברת המועצה שתמחה במקור במדיניות, אמרה מאוחר יותר כי היא שוקלת מחדש את הצבעתה אבל לא משיקולים של אמונה באבולוציה אלא משיקולים מעשיים: “כל אחד שיש לו חצי ראש היה מבין שאנחנו הולכים להיתבע” אמרה.

מחוז בפנסילווניה החליט ללמד את תאורית התכנון התבוני במקום את האבולוציה 28/11/04)