15 גיגה ביט לשניה ברשת אלחוטית למרחקים קרובים

במחקר שנערך במכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה, ניסו החוקרים תדרי רדיו שונים במטרה להחליף כבלים להעברת נתונים, אודיו ווידיאו והצליחו להגיע למהירות של 15 ג'יגה-ביט לשניה ● להערכתם, הטכנולוגיה תהיה זמינה לכל בתוך שנתיים-שלוש

אבי בליזובסקי, מערכת ThePeople ,DailyMaily

פרופ' סטיבן פינל, חוקר במרכז לתכנון אלקטרוני של בית הספר למדעי המחשב במכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה, מדגים את הרשת

חוקרים מהמכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה ארה”ב דיווחו בסוף השבוע, כי הצליחו להעלים את סבך החוטים המוכר לכל מנמ”ר, הממלא ב”ספגטי” ענק את חדרי המחשבים – ולהחליפו בתצורת חיבור אלחוטית. במחקר שנערך במרכז לתכנון אלקטרוני של בית הספר למדעי המחשב במכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה, ניסו החוקרים תדרי רדיו שונים במטרה להחליף כבלים להעברת נתונים, אודיו ווידיאו. החוקרים הצליחו להגיע לקצב העברת נתונים של 15 ג'יגה-ביט לשניה בטווח של מטר אחד באמצעות שימוש בגלי רדיו בתדירות 60 ג'יגה-הרץ. מאחר ובארה”ב אין צורך ברשיון לשימוש בטווח תדרים זה, יכולים החוקרים להשתמש בו כאוות נפשם. בניסויים שנערכו במעבדה, הצליחו החוקרים להעביר נתונים בקצב של 10 ג'יגה-ביט לשנייה למרחק שני מטרים ו-5 ג'יגה-ביט לשנייה למרחק של חמישה מטרים.

“בתוך שלוש שנים, גישת המולטי ג'יגה-ביט האלחוטי תוכל לשרת את הדור הבא של הרשתות האישיות, לרבות לשימוש בבית להעברת קובצי מולטימדיה מהמחשב למסכים שונים בבית באבחנה גבוהה (Highe Definition) ולהעברת DVD שלם בשניות”, אמר החוקר הראשי בפרויקט, פרופ' סטיבן פינל. לדבריו, רשת כמו זו שפותחה באוניברסיטה תוכל לאפשר חלוקת המערכות הביתיות או המשרדיות בצורה נוחה הרבה יותר מהמקובל כיום.

לדברי פרופ' פינל, “תוצאות המחקר מייצגים זינוק ענק בקיבולת שהתאפשרה עד כה. בקצבים של 10 ג'יגה-ביט לשניה, ניתן להוריד DVD לטלפון הסלולרי בתוך 5 שניות. מערכות הקלט/פלט של המכשירים הללו לא מסוגלים עוד להגיע למהירויות כאלה, אך בזכותן ניתן יהיה להתחבר אלחוטית לכל מכשיר המשתמש כיום בחיבור FireWire או USB”.

1. כפי שאני מבין את העניין (וייתכן שאני טועה), הספק השידור אינו קשור באורך הגל של הקרינה ( או התדר).
    אומנם זה נכון שככל שהתדר של הקרינה גבוה יותר האנרגיה של הגל האלקרומגנטי גבוהה יותר (והקרינה מסוכנת יותר ) אך אפשר לשדר קרינה בעלת אותו תדר בעוצמות שונות (הספק שונה).
    דוגמה לכך הן האנטנות של חברות הסלוללר שמשדרות בעוצמה גבוהה מאוד (ולכן הן הרבה יותר מסוכנות מהמשדר בפלאפון) אך עדיין בתחום תדרי ה RF.
    ולכן מה שמשנה זה הספק השידור הממוצע של הקרינה שבה ישתמשו להעברת המידע לעומת הספק השידור הממוצע בפלאפון.

2. נראה לי שעדין הקרינה האלקטרומגנטית של הטכולוגיה מסוכנת.
    האם זה מוטעה לחשוב שאם תדירות הקרינה שבשימוש הטלפונים הסלולרים קטנה פי כ-50 , פחות או יותר, מהקרינה של הטכנולוגיה הנ”ל, אז כך גם קטנה פי כמה וכמה כמות ההספק החשמלי ליח’ משקל (SAR) ?
    כלומר, שאלתי היא, האם הקרינה של המכשיר שתעבוד באופן שוטף מסוכנת יותר מאשר טלפון סלולרי שפועל באופן לא שוטף?