סיקור מקיף

חברת ג'יניוס (G-NIUS), המשותפת לאלביט ולתע”א תפתח עבור צה”ל את נחשון-הדור החדש של רכבים בלתי מאוישים

לרכב החדש תהיה יכולת אוטונומית גבוהה בתנועה ובביצוע משימות והוא ישמש כאמצעי תומך לחימה. בנוסף חושפת ג'יניוס את GUARDIUM LS, רכב לוגיסטי בלתי מאויש ממשפחת הגארדיום

גארדיום UGV - הנחשון - רכב בלתי מאויש של חברת ג'יניוס
גארדיום UGV - הנחשון - רכב בלתי מאויש של חברת ג'יניוס

ג'יניוס מערכות קרקעיות בלתי-מאוישות, חברה משותפת לאלביט מערכות ולתעשייה האווירית, נבחרה לפתח עבור צה”ל דור חדש של כלי רכב בלתי מאוישים ( כרב”מים). השלמת פיתוח המערכות, שתיעשה בהובלת מפא”ת ומפקדת זרוע היבשה, מיועדת להתבצע עד שנת 2011.

כלי הרכב החדש, נחשון, מתבסס על נסיון שנרכש בהפעלת מערכת כלי הרכב האוטונומיים גארדיום, שנכנסה לשימוש מבצעי בצה”ל בשנת 2008.

לכלי הרכב מהדור החדש יהיו יכולות אוטונומיות גבוהות יותר מאלו של הכרב”מים הקיימים, הן מבחינת תנועה והן מבחינת יכולות משימתיות. בנוסף, תשופר יכולת העבירות ויפותחו פתרונות שליטה מגוונים ומתקדמים יותר.

הכרב”מ החדש יוכל לשאת עליו מטען גדול וכבד יותר ולכן יוכלו להתקין עליו כמות מטע”דים רבה יותר להגדלת יכולת ההתמצאות הסביבתית, ההתנהלות האוטונומית וקבלת ההחלטות העצמית. תוספת היכולות של הכרב”מ החדש מאפשרת גמישות מבצעית רבה יותר, להפעלה מבצעית במתארים שונים. יכולות נוספות אלו יהפכו את הרכב לכלי תומך לחימה, לעומת הגארדיום, הנמצא כעת בשימוש צה”ל ומשמש בעיקר למשימות אבטחה.

ארז פלד, מנכ”ל ג'יניוס, מסר כי החלטת צה”ל לפתח דור חדש של כלי רכב בלתי מאויישים ממחישה את הנחיצות שבהפעלת כלי רכב מסוג זה ואת תרומתם החשובה במשימות אבטחה ולחימה מודרנית. פלד הוסיף כי צה”ל הוא אחד הצבאות המתקדמים בעולם בתחום השימוש בכלים בלתי מאוישים והוא מקווה כי בעקבותיו יחליטו צבאות נוספים בעולם להצטייד במערכות כלי רכב בלתי מאוישים מתוצרת ג'יניוס.

רכב לוגיסטי בלתי מאויש

גארדיום LS -רכב לוגיסטי בלתי מאויש של חברת ג'יניוס
גארדיום LS -רכב לוגיסטי בלתי מאויש של חברת ג'יניוס

ג'יניוס, החברה המשותפת לאלביט מערכות ולתעשייה האווירית, מרחיבה את משפחת הכרב”מים (כלי רכב בלתי מאוישים) מתוצרתה וחושפת את GUARDIUM LS בתערוכת DSEI (Defence Systems Equipment International) שמתקיימת בלונדון בין ה-8 ל-11 בספטמבר, 2009. בנוסף למשימות אבטחה וסיור הרכב לוגיסטי מיועד, גם להעברת אספקה לכוחות השונים ללא סיכון חיי אדם, תוך הפחתה משמעותית במשקל הציוד הנישא על גב החיילים.

הכרב”מ הלוגיסטי יכול לשאת ציוד במשקל של יותר מ- 1000 ק”ג. בדומה לרכב הגארדיום הוא מסוגל לבצע משימות חצי-אוטונומיות או להישלט מרחוק. לכן, על פי הצורך, ניתן לתכנת אותו ולשגרו למשימות אספקה ללא סיכון חיי אדם או להפעילו במתכונת של “עקוב אחרי”, כאשר הרכב נשלט באמצעות יחידת שליטה הנמצאת אצל אחד החיילים. הרכב הלוגיסטי ניתן גם להובלה אווירית, עובדה המאפשרת לו לבצע משימות אספקה גם באזורים מוכי אש.
ארז פלד, מנכ”ל ג'יניוס, מסר כי בעולם נרשם ביקוש הולך וגדל למערכות מצילות חיים והדגם הלוגיסטי, כמו הדגמים הקודמים ממשפחת הגארדיום, הינם חלק ממגמה עולמית זו. “העובדה כי מערכות שלנו נמצאות בשימוש צה”ל מהווה יתרון גדול ואני מקווה כי לקוחות שונים ברחבי העולם, בקרב צבאות ולקוחות ממגזרים אחרים יצטיידו גם הם ברכבים בלתי מאוישים מתוצרתנו” אמר פלד.
הדגם הבסיסי של גארדיום סופק על ידי החברה לצה”ל בחודש מאי 2008. כלי הרכב האוטונומי ממשפחת הגארדיום הוא בעל יכולת תנועה אוטונומית גם בתנאי שטח קשים למעבר. הרכב נע בצורה מדויקת על התוואי שהוגדר לו מראש תוך זיהוי מכשולים ועקיפתם ללא צורך בהתערבות מפעיל. הרכב מפעיל אמצעים המאפשרים טיפול באירועים בזמן אמת ומעביר מידע רציף מסוגים שונים כגון חוזי, שמע ונתוני מטרות, בכל תנאי מזג האוויר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.