מי גדל על העור שלי

מינים חדשים של חיידקים התגלו… על עורם של נבדקים

העור האנושי מכוסה בחיידקים, אולם מעט ידוע על מיני החיידקים החיים על פני העור שלנו.

כדי לחקור זאת, מדענים עטפו בגאזה זרועות של שישה מתנדבים והפיקו דגימות דנ”א חיידקי מהגאזה. הם רצפו (קבעו את רצף הבסיסים) של הדנ”א בדגימות. סה”כ מצאו החוקרים 182 מינים של חיידקים (במעי האנושי האומדן הוא 300 עד 500 מיני חיידקים). רק 2% מחיידקי העור נמצאו בקרב כל הנבדקים, ו-71% מהמינים נמצאו רק על אחד מששת המתנדבים על-פי דיווח בכתב העת Proceedings of the National Academy of Sciences.

כאשר חזרו על הניסוי בשנית עם אותם המתנדבים (הפעם הופק דנ”א מגאזות מארבעה מתנדבים) לאחר 8-10 חודשים מהמבדק הראשון, הפרופיל הבקטריאלי השתנה באופן דרמטי ביותר וזוהו 65 מינים חדשים של חיידקים.

1. אריה סתר,
    כן מדובר במינים חדשים שלא מוכרים למדע.
    למעשה, רוב המינים ואפילו רובם המוחץ של המינים לא מוכרים למדע. בעוד לנו בני האדם יש בערך 5000 תרביות של מיני חיידקים שונים, אותם אנו לומדים, ידוע לנו ממחקרים מסוג זה שבמעיים ובקרקע ובמערכות אחרות אמדן המינים הוא על סדר גודל של מליוני מינים שונים של חיידקים וארכיאות.

2. מינים חדשים של חיידקים? מכותרת הידיעה ניתן להסיק שנתגלו מינים חדשים של חיידקים שאינם מוכרים למדע.
    מקריאה של גוף הידיעה נראה שלא מדובר במינים חדשים שאינם מוכרים.

3. מחקר מעניין מאוד. עונתיות של שכבות חיידקים? בטח יבוא יום ונשמע עוד על כך!
    הידד לאבי הידען שמרכז עבורנו את כל חדשות המדע המרתקות האלה!

4. טוב, אז מה זה אומר?
    שלכל אחד יש חיידקים משלו? או אולי שהחיידקים משתנים כל הזמן? או שאולי החיידקים בוחרים על איזה בן אדם לשבת לפי המצב רוח שלו? או אולי שלהם?