ארבעה אסטרונאוטים של נאס"א נבחרו להטיס טיסות ניסוי של החלליות הפרטיות

לפי החוזה של נאס"א עם בואינג וספייס אקס, אסטרונאוטים של נאס"א אמורים לבצע את טיסות הניסוי הראשונות בחלליות של החברות הללו

רוברט בנקן, אריק בואה, דאגלס הארלי וסוניטה ויליאמס, האסטרונאוטים שנבחרו להטיס את טיסות הניסוי של החלליות הפרטיות. צילום: נאס"א
רוברט בנקן, אריק בואה, דאגלס הארלי וסוניטה ויליאמס, האסטרונאוטים שנבחרו להטיס את טיסות הניסוי של החלליות הפרטיות. צילום: נאס"א

נאס"א בחרה בארבעה מהאסטרונאוטים הוותיקים שלה, לסייע לחברות המסחריות בואינג וספייס אקס לשגר את החלליות המאוישות הראשונות מאז סיום עידן המעבורות בשנת 2011. הארבעה ישתתפו בתכנון בניית החלליות, וישגרו אותן לטיסות ניסוי שבהן ייבחנו השיגורים, יכולת התמרון בחלל והעגינה בתחנת החלל וכמובן נחיתה בשלום.

הארבעה, רוברט בנקן, אריק בואה, דאגלס הארלי וסוניטה ויליאמס יטיסו את החלליות הראשונות של בואינג וספייס אקס לתחנת החלל הבינלאומית.

"אני שמח להודיע כי ארבעה חלוצי חלל אמריקנים נבחרו להיות האסטרונאוטים הראשונים שיתאמנו לטיסה בחלליות המסחריות הראשונות. זה חלק מהתכנית השאפתנית שלנו לחזור ולשגר בני אדם מאדמת ארה"ב, ליצור מקומות עבודה אמריקנים ולקדם את המטרה של שיגור בני אדם הלאה לתוך מערכת השמש", "אמר צ'ארלס בולדן מנהל נאס"א. "אסטרונאוטים מכובדים, ותיקים אלו להוטים למסד מסלול חדש שיביא לנחיתה על מאדים."

"היום, נאס"א הודיעה כי בחרה ארבעה אסטרונאוטים ותיקים להיות הראשונים לטוס לחלל בחלליות מסחריות", אמר ג'ון הולדרן, עוזר הנשיא אובמה למדע וטכנולוגיה ומנהל משרד המדע והטכנולוגיה של הבית הלבן. "הבחירה הזאת מאפשרת לנאס"א להתקדם עם הכשרת האסטרונאוטים, ולקרב את מטרתו של הנשיא לשגר אסטרונאוטים למאדים בשנות השלושים".

האסטרונאוטים יבחנו מקרוב את תכנוני החלליות CST-100 של בואינג ודראגון של ספייס אקס ואת דרך התפעול שלהם. בריאן קלי, מנהל תפעול הטיסות במרכז החלל ג'ונסון ביוסטון אמר כי הארבעה הקדישו את הקריירה שלהם לקידום תחום האווירונאוטיקה וקידום חקר החלל המאויש. הבחירה באסטרונאוטים שיזכו לטוס על סיפון טיסות המבחן של חלליות הדור הבא לתחנת החלל מבטיחה כי הצוותים יהיו מוכנים ומאומנים למשימות שלהם."

החוזים של נאס"א עם ספקיות השיגורים המסחריות, דורשים לפחות טיסה מאוישת אחד שתבוצע בידי אסטרונאוט של נאס"א כדי ללמוד את יכולות השיגור, התמרון במסלול והעגינה בתחנת החלל, וכן לאמת כי כל המערכות מתפקדות כמתוכנן ולנחות בשלום.
כדי לענות על דרישה זו, החברות חייבות גם לספק את ההכשרה הדרושה לצוות להפעיל את החלליות שלהן. נאס"א מעורבת בנעשה בחברות ובוחנת את תכניות ההכשרה שלהם.

"אנו שמחים שקבוצה מנוסה כזו של אסטרונאוטים עובדת עם תכנית השיגורים המסחרית של בואינג וספייס אקס ובסופו של דבר יטוסו במשימות מבחן הטיסה של החברות", אמרה מנהלת התכנית המסחרית מטעם נאס"א, קטי לודרס. "הבחירה באסטרונאוטים אלה הוא צעד חשוב קדימה ועולה בקנה אחד עם גישות העבר לערב את האסטרונאוטים בתכנון ופיתוח מערכות חדשות."

ברגע שתכנית הבדיקות תושלם בהצלחה והמערכות יאושרו על ידי נאס"א החברות ישגרו בין שתיים לשש משימות החלפת אנשי צוות בתחנת החלל. בכל משימה כזו ישתתפו ארבעה אנשי צוות של נאס"א והם גם יישאו מטענים שנדרשת עבורם סביבה מדוחסת 'במשקל של 100 ק"ג לפחות.

"מזל טוב לבוב, אריק, דאג וסוניטה וברוכים הבאים לצוות החלליות המסחריות", אמר ג'ון אלבון, סגן הנשיא והמנהל הכללי של חטיבת החלל של בואינג. "אנו מצפים לעבוד עם קבוצה מיומנת ומנוסה כזו של אסטרונאוטים של נאס"א כדי שנוכל להתקדם לקראת השיגור הראשון בשנת 2017".

"מזל טוב לבוב, דאג, אריק וסוניטה על שנבחרו להיות הקבוצה הראשונה של אסטרונאוטים שיבצעו אימוני טיסה כחלק מתכנית השיגור המאוישת המסחרית של נאס"א," אמר גווין שוטוול, הנשיא וסמנכ"ל התפעול של SpaceX. "אנו מצפים לעבוד איתם באופן הדוק כדי להיות מוכנים למשימות המאוישות הראשונות לתחנת החלל בחללית דראגון המאוישת. טיסות החלל המאוישות הן הסיבה להקמתה של SpaceX."

להודעה באתר נאס"א

7 Responses

  1. יריב: אני חשבתי בהתחלה שהיתה זו תקלה במנוע רקטי חדשני, אבל מסתבר, ע"פ טלמטריה, כי טייס המשנה משך ידית שמשנה את תצורת הכנפיים לשלב הנחיתה (מקביל להורדת מדפים במטוס, כנראה). הוא פעל לא לפי תכנון הטיסה, ואסור היה למשוך את הידית, כנראה עקב מהירות גדולה מדי או עקב שהמנוא עדיין עבד או בגלל זוית ההתקפה של הרכב. משיכת הידית גרמה להתפרקות מיידית של הרכב.

  2. אוקיי הרגע נזכרתי במקרה המדובר ("האביר הלבן" נכון?) אבל מה הייתה הפעולה הטפשית של טייס הניסוי ?

    מה הוא עשה ?

  3. הרצל אתה יכול לפרט ?

    לפי מה שזכור לי ההתרסקויות האחרונות היו של כלים בלתי מאוישים שנועדים להביא אספקה לתחנת החלל.

  4. כנראה תגובה להתרסקות מטוס החלל שקרתה עקב פעולה טפשית של "טייס ניסוי" שהיה כולו חובב תעופה עם נסיון דל. הוא נהרג והטייס השני נפצע קשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.