נאס"א עמדה עד כה רק בשליש מהדרישות של וועדת החקירה לצורך חזרה לטיסה, וראשיה מקווים לעמוד בשאר עד סוף השנה
לאסטרונאוטים במעבורת העומדת לטוס בשנה הבאה לא תהיה יכולת תיקון בחלל של תקלה דוגמת זאת שגרמה לאסון קולומביה.
כזכור, קצף שהוטח בכנף השמאלית גרם לסדק בגודל 15-25 ס"מ שגרם להתחממות קטלנית במהלך הכניסה לאטמוספירה. סוכנות החלל האמריקאית הודיעה שאין כל חומרי תיקון בחלל שיוכלו לשרוד בטמפרטורה של 1600 מעלות צלזיוס בדרך חזרה. תשובת נאס"א לבעיה זו היא למנוע אפשרות של תקלת קצף. לצורך זה תוכנן מיכל הדלק מחדש דבר שימנע תקלה דוגמת קולומביה.
ביל פרסון, מהוועדה לחקר אסון קולומביה, טוען שקרוב לוודאי הטיסות יתחדשו במרץ או אפריל 2005. עד עתה ענתה נאס"א על חמש מתוך 15 הדרישות שהתקינה הועדה כתנאי לחידוש הטיסות. עשר הדרישות הנותרות יושלמו עד דצמבר כדי לאפשר את שיגור דיסקברי לתחנת החלל כאמור בתחילת 2005.
בעתיד יישאו המעבורות הרבה יותר מצלמות שיעקבו אחר ההמראה שתעשה בעיקר בהתחלה באור יום.
האסטרונאוטים יוכלו לעשות תיקונים קלים בחלל, אבל כל תקלה דוגמת קולומביה תדרוש מהם לחפש מקום מקלט בתחנת החלל עד שיבואו לחלצם.
סייע בתרגום: יהודה סבדרמיש