סיקור מקיף

סטודנטים בטכניון פיתחו אמצעי תידלוק ממל”ט (מטוס זעיר ללא טייס) למל”ט

כל תידלוק יספיק לשהות נוספת של 36 שעות נוספות באוויר

 סטודנטים

 בתמונה: צינור התידלוק עם הכנפונים והמצלמה בקצהו.

בפקולטה להנדסת אוירונוטיקה וחלל בטכניון הצליחו לפתח אמצעי תידלוק ממל”ט למל”ט. הפרוייקט יוצג בכינוס הישראלי השנתי לתעופה וחלל, אשר ייפתח ביום רביעי השבוע בתל אביב ובטכניון.
על הפרוייקט, אשר נמשך שנה, עבדו עשרה סטודנטים בהנחיית פרופסור בני לנדקוף ורוברט ציקל. בסמסטר הראשון התמקדו הסטודנטים בעריכת סקרים, שבסיומם החליטו להתמקד בפיתוח אמצעי התידלוק ולא בפיתוח מל”ט מתדלק. הם פיתחו אלגוריתם מיוחד, שבאמצעותו פועלת מצלמה הנמצאת בקצה צינור התידלוק. המצלמה מתמקדת במנורה אדומה קטנה המציינת לה את המטרה, מחשבת את השגיאה שבין הצינור לפתח התידלוק ונותנת הוראות לכנפונים המנהגים את צינור התידלוק לעבר הפתח. המצלמה יכולה להורות לא רק על כיוון הצינור אלא גם על הארכתו במידת הצורך, מששה ועד 12 מטרים.
כיום אין בשוק מערכת דומה ורעיון המערכת הטכניונית עורר עניין בכנס על תידלוק אווירי, שבו הוא הוצג. מדובר במערכת עצמאית לחלוטין, המופעלת על ידי מחשב הנמצא במל”ט המתדלק, אשר נושא 400 קילוגרם של דלק ומסוגל לתדלק מל”ט נוסף אחד. התידלוק האווירי של המל”ט יאפשר לו לשהות באוויר במשך 36 שעות נוספות, בין תידלוק לתידלוק.

3 תגובות

  1. יש לי שאלה כללית בנוגע לכלי תעופה:
    האם ניתן לשלב את עקרון ספינת האוויר יחד עם מטוס או מל”ט.
    כלומר אם למשל מדובר במל”ט לצורכי מודיעין שאמור להגיע ולרחף פחות או יותר באותה נקודה בשמיים.
    האם לא כדאי לחסוך בדלק ולהשאיר את המל”ט בנק’ באוויר כמו בספינת אוויר למשל בעזרת גז הליום דחוס במל”ט.
    כלומר בנקודה כלשהי בשמיים לשחרר למשל גז הליום דחוס כך שהמשקל הסגולי של המל”ט ירד וכך יתבצע ריחוף ללא שימוש בדלק.

  2. לאבי בילובסקי מתי הלויין תמיס אמור לשגר תמונות לכדור הארץ אני מתעניין בזה ולא מצאתי תשובה באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.