סיקור מקיף

הוענק אישור טיסה אזרחי למל"ט רב משימתי מסוג "מחץ I" של התע"א

מל"ט ה"מחץ I" הינו כלי טייס בלתי מאויש  מסוג MALE (Medium Altitude Long  Endurance) אשר תוכנן לבצע משימות איסוף מודיעין מורכבות בתנאי מזג אוויר קשים תוך אפשרות לשהות באוויר 40 שעות ואף יותר

בימים אלו העניקה רשות התעופה האזרחית (רת"א) אישור למל"ט ה"מחץ I" לטוס במרחב האווירי בישראל במשימות אזרחיות תוך תיאום מלא עם גורמי הבקרה האווירית.

אישור זה ניתן ע"י הועדה לאישור הטסת כלי טייס בלתי מאוישים (כטב"ם) אזרחיים, אשר מונתה ע"י מנכ"ל הרשות. מל"ט ה"מחץ I" עמד בהצלחה בדרישות המוגדרות בנהלים אשר גובשו לאחרונה על ידי הועדה על מנת לעגן באופן חוקי את טיסות הכטב"ם הלא צבאים בארץ, ואשר מהווים צעד ראשון לקראת חקיקה מלאה לרישוי אזרחי של מערכות כטב"ם.

מל"ט ה"מחץ I" הינו מל"ט ה-MALE הרב משימתי הראשון, שלו ניתן אישור מסוג זה בארץ. האישור מאפשר, וגם זאת לראשונה בארץ, למל"ט ה-"מחץ I" לטוס במרחב האווירי עם מספר תצורות מטע"דים (מטען ייעודי הכולל מצלמות, מכמ"ים וכו') מגוונות ושונות על מנת להציע ללקוחות מענה אופטימאלי לצרכים המבצעיים השונים.

ה"מחץ I" נמכר וטס מבצעית אצל מספר לקוחות בעולם, ולאחרונה נכנס ה"מחץ I" לשורות חיל האוויר הישראלי ואף הספיק להוכיח את יכולותיו המבצעיות יוצאות הדופן במסגרת מלחמת לבנון השנייה.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

2 תגובות

  1. נ"ב
    מה שהניע את כל התהליך של רישוי אזרחי של כטב"מ שעד אז טסו תחת הוראות סיוע של ח"א, זה CUT מנוע של אחד ממלט"י המחץ, שהמריא מעין שמר וחתך את ה TMA (המסדרון האוירי של נתב"ג) ללא אישור כדי להציל את המטוס, ולהנחיתו בבסיס ח"א.

  2. טעות, הכטב"ם הראשונים שקיבלו אישור לטיסה במרחב אזרחי, כחצי שנה לפני המחץ, הם הרמס 450 של אלביט, אותות הקריאה האזרחיים שלהם הם USB USZ USA. נא לדייק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן