חיידק מגנטי מלאכותי הופך מזון לתרופות טבעיות

מדענים הצליחו ליצור חיידק מגנטי המסוגל תוך הוספתו למוצרי מזון ולאחר העיכול, לסייע באבחון מחלות של מערכת העיכול, למשל – סרטן הקיבה. ממצאים חשובים אלו מהווים את השימוש הראשון במזון בתור תרופה טבעית המסייעת באבחון מחלות בכל מקום בעולם.

חיידק מגנטי מלאכותי - חיידקים פרוביוטים המוקפים על ידי חלקיקים ננומטריים של תחמוצות ברזל. החיידקים הם מגנטים חיים המתיישרים עם השדה המגנטי החיצוני, כך למשל ברפואה ניתן יהיה להשתמש בהם כתרופות מגנטיות. איור: אוניברסיטת גרנדה
חיידק מגנטי מלאכותי – חיידקים פרוביוטים המוקפים על ידי חלקיקים ננומטריים של תחמוצות ברזל. החיידקים הם מגנטים חיים המתיישרים עם השדה המגנטי החיצוני, כך למשל ברפואה ניתן יהיה להשתמש בהם כתרופות מגנטיות. איור: אוניברסיטת גרנדה

מדענים מאוניברסיטת גרנדה הצליחו לייצר חיידק מגנטי הניתן להוספה לחומרי-מזון וכך לאחר העיכול, יכול לסייע באבחון מחלות של מערכת העיכול, למשל – סרטן הקיבה. ממצאי המחקר פורסמו בכתב-העת המדעי Advanced Functional Materials.

על מנת לעצב את החיידקים המגנטיים הללו, החוקרים הביטו בטבע. הם ניסו לחקות את זן החיידקים הקרוי מגנטו-בקטריה היוצרים בעצמם באופן טבעי מספר מועט של מגנטים פנימיים המצליחים להכווין את עצמם לכיוון מוגדר, כאילו היו מגנטים רגילים.

חיידקים מגנטיים מלאכותיים אלו יוכלו להיות בעלי יישומים ביו-רפואיים בתחום של דימות תהודה מגנטית – המאפשרים אבחון רפואי – או בשביל חימומם של תאים ממאירים בעזרת היפותרמיה מגנטית ובכך לרפא מחלות כגון סרטן. טכנולוגיה חדשה זו עדיין נמצאת בשלב הניסויים שלה אולם היא תוכל לקדם את השימוש בחיידקים פרוביוטיים אלו, הנפוצים בתחום המזון, על מנת לאבחן ולטפל בגידולים סרטניים ולשמש גם כתוספי מזון אכילים של ברזל.

1. אולי ,החיידק המגנטי מתחבר להשראה החשמלית של הפוטוגנים(חידקים). לגוף יש מיטען חשמלי שונה.נגיד שלילי ולחיידק חיובי.הזוהר נידבק לחיובי.

2. אם אתה מנחה את החיידק להצמד לתאים סרטניים אז אתה יכול למצוא אותם בעזרת גלאי מגנטיים ולהשמיד אותם באמצעות חימום מגנטי.
    זה מה שהבנתי מהכתבה

3. לא ברור לחלוטין איך חיידק מגנטי יכול לסייע באיבחון או בטיפול במחלות. חסרה הספציפיות. מישהוא מכיר את הנושא ויכול להבהיר. תודה.