סיקור מקיף

החללית ג’ונו מתודלקת

החללית ג’ונו שתמריא באוגוסט לצדק סיימה את תדלוק דלק ההידרזין שישמש לתיקוני מסלול

איור אמן של החללית ג'ונו ליד צדק. איור: נאס"א
איור אמן של החללית ג'ונו ליד צדק. איור: נאס"א

 

החללית ג’ונו סיימה בשבוע שעבר את תדלוק דלק ההידארזין, העמסת המחמצן (Oxidizer), למיכל הדלק,שבו הוסדר גם הלחץ הגבוה. כרגע מערכות ההנעה של ג’ונו מוכנות לפעולה בחלל. העבודה על החללית מתבצעת ב-Astrotech שליד מתקן השיגור, בטיטוסויל פלורידה.

הידראזין הוא הדלק שנבחר לרוב משימות החלל בגלל האנרגיה המאוחסנת שלו. בחלל, ההידארזין יעורבב עם המחמצן כדי לייצר אנרגיה להנעת החללית. התהליך יתרחש בארבעת התמרונים המתוכננים של ג’ונו, בסופם היא אמורה להיכנס למסלול יציב סביב צדק ב-2016.

מקץ התדלוק, החללית מוכנה ב-99% למשימתה המרתקת. ברגע שתסתיים פרישת השמיכה התרמית על החללית, ויושלמו ניסויי הסיבוב ה”רטוב” (כאשר מיכלי החללית מלאים בדלק), ניתן יהיה לומר כי החללית מוכנה להעמסתה על טיל השיגור Atlas 551.

משימת ג’ונו מנוהלת ע”י Jet propulstion Laboratory (JPL), שהיא חלק ממכון קליפורניה לטכנולוגיה, שבפסאדינה. החוקר הראשי של המשימה הוא פרופסור סקוט בולטון מהמכון הדרום-מערבי למחקר, שבסאן-אנטוניו. משימת יוני היא חלק מתוכנית גבולות חדשים (New Frontiers) של נאס”א. חברת לוקהיד מרטין אמונה על בניית החללית. ניהול שיגור המשימה הוא באחריות מרכז נאס”א לחלל ע”ש קנדי שבפלורידה.

מקור הידיעה

לקריאה נוספת

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.