סיקור מקיף

יפן חושפת: משימה מאויישת לירח בשנת 2025

מספר שבועות לאחר שהצליחה להציב שני לוויינים במסלול, מפרסמת סוכנות החלל היפנית תוכנית שאפתנית לחקר החלל – הכוללת נחיתה מאויישת על הירח

מוצב על הירח
מוצב על הירח

סוכנות החלל היפנית הציגה את תוכניתה השאפתנית, ששיאה הוא שליחת משימה מאויישת לירח. המשימה מתוכננת לשנת 2025, והיא נחשבת לחלק אחד מתוכנית המחקר לחקר מערכת השמש. רק בעוד כעשור יחליטו היפנים האם הם יבצעו את המשימה לבדם, או האם יחברו למדינות אחרות לשם כך.

התוכנית הוצגה אתמול, והיא מהווה את אחד מניסיונות ההשבה לחיים של תוכנית החלל היפנית, שכבר ספגה כמה מכות קשות בשורה של כישלונות וחוסר-הצלחות. במסגרת מאמציה להחיות את התוכנית, שיגרה יפן לפני כחודשיים לווין חדש למסלולו כ-15 חודשים לאחר שהניסיון הקודם הסתיים בכישלון כאשר הטיל התפוצץ באוויר מעט לאחר השיגור.

סוכנות החלל היפנית העבירה את התוכנית לאישורה של הממשלה. השינויים בתוכנית, הכוללים הוספת משימות מאוישות, תעלה את מחיר הפרוייקט ל-2.6 מיליארד דולר בשנה. התקציב השנתי המקורי של סוכנות החלל היפנית עמד על 2.0 מיליארד דולר. לעומת סוכנות החלל היפנית, עומד תקציבה של נאס”א, סוכנות החלל האמריקנית, על סכום של כ-16 מיליארד דולר בשנה.

“השינויים לא יצריכו העלאה גבוהה של התקציב”, אמר ראש הסוכנות היפנית, שציין גם כי “זה עדיין מוקדם מדי כדי לקבוע את מחירה הסופי של התוכנית, משום שהיא עשויה להשתנות עם השנים”.

שאיפותיה ארוכות הטווח של יפן מזכירות במידה רבה את אלה של נשיא ארצות הברית, ג’ורג’ בוש, שהודיע זה מכבר על כוונותיו להחזיר את האומה האמריקנית לירח. גם בכירים בסוכנות החלל האירופית, ESA, התבטאו בעבר בנושא תוכניות אפשריות למשלוח חלליות מאוישות ורובוטים לחקר הירח. כל זאת כחלק ראשון לקראת היערכות לבניית תחנת חלל כחלק מתוכנית לשליחת בני אדם למאדים.

בשנת 2015 תקבע סוכנות החלל היפנית האם היא מוכנה להתחיל להיערך לשליחת משימה מאויישת לירח, ואם כן תחליט על האופן שבו תוציא את המשימה אל הפועל – לבדה, או בחבירה לאומות אחרות. על פי ההערכות ב-2025 ואילך תחליט הסוכנות היפנית האם להמשיך בכוונותיה לערוך מחקרים מאויישים של מערכת השמש, בין היתר למאדים וכוכבי לכת אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.