קיימים חילוקי דיעות משמעותיים בין מדינות שנות החברות בתחנה, באשר לסוגיות של בטיחות התחנה אחרי 2015

פאנל מיוחד שנערך בקונגרס האסטרונאוטיקה הבינלאומי בדייג'ון, קוריאה, עסק בסוגיות השונות של פעלת תחנת החלל הבינלאומית אחרי שנת 2015. הפאנל הציג עבודה משותפת של הגופים השונים הקשורים בבנייה, תפול ושימוש בתחנת החלל הבינלאומית, ובהם עוזר ראש נאס"א לפעילויות חלל, מנהל תחום הטיסות המאוישות לחלל בסוכנות החלל הרוסית, מנהל תחום תחנת החלל בסוכנות החלל היפנית, ונציגים בכירים של התעשיות השונות השותפות במיזם תחנת החלל הבינלאומית – בואינג, MDA, EADS, ו – United space alliance.
הפדרציה הבינלאומית לאסטרונאוטיקה (IAF), מכינה בשנתיים האחרונות דין וחשבון נרחב שיסכם את העמדות השונות של המדינות החברות בתחנת החלל הבינלאומית וימליץ על אופן השימוש בתחנה אחרי 2015 – השנה האחרונה המתוכננת להפעלת תחנת החלל במתכונתה הנוכחית. קיימים חילוקי דיעות משמעותיים בין מדינות שנות החברות בתחנה, באשר לסוגיות של בטיחות התחנה אחרי 2015 (רכיב המגורים הראשון של התחנה שוגר בשנת 1998) והעלויות הכבדות של שימור התחנה ותחזוקתה.
רוסיה ממשיכה בפיתוח מכלולי חלל שונים שיועלו לתחנת החלל הבינלאומית ויאפשרו הפעלתה גם לאחר שארה"ב תצא ממעגל המדינות המפעילות את התחנה. תוכניות רוסיות אלה אינן בקונצנזוס עם שאר המדינות השותפות.

4 תגובות
תגובה למוזר:
יש מטוס בתיאור דומה לשלך, וקוראים לו "לביא" 😛
יכול להיות שהם פיתחו תוכנית פעולה יעיל יותר מהתוכנית הנוכחית, והם רק מחכים לזמן שיוכלו לעשות את השינוי הזה..
משהו כאן לא הגיוני, השקיעו כל כך הרבה כסף בפרוייקט הזה, עמלו כל כך קשה כדי להרכיב את התחנה חלק חלק במשך שנים ארוכות, ועכשיו כשסוף סוף ההרכבה הסתיימה והתחנה מתפקדת פתאום מדברים על הפסקת פעילותה?? אז למה השקיעו כל כך הרבה מה הטעם?
תחשבו שעומלים על פיתוח של מטוס + הרכבתו במשך 15 שנים ארוכות ואז כשהוא סוף סוף מוכן וטס אז מחליטים להוציא אותו מכלל שימוש! איפה ההגיון פה?
דבר נוסף,
איך יתכן שכבר מדברים על בעיות בטיחות בתחנת החלל? לא-מזמן סיימו רק להרכיבה!
מדוע תמיד התמונות המציגות את הליכות החלל והצילומים מחוץ לחללית, באיכות כה ירודה?