"תומך הנהיגה האינטליגנטי"

ידיעה משנת 2000 המדווחת על הסנונית הראשונה לקראת רכב אוטונומי

מערכת נהיגה אוטונומית מדרגה 2 משולבת במכונית טסלה מדגם X. דרגה 2 משמעותה יכולת ניווט אוטונומי מוגבלת, בכבישים מהירים ועם פיקוח אנושי צמוד. מתוך ויקיפדיה (2018)
מערכת נהיגה אוטונומית מדרגה 2 משולבת במכונית טסלה מדגם X. דרגה 2 משמעותה יכולת ניווט אוטונומי מוגבלת, בכבישים מהירים ועם פיקוח אנושי צמוד. מתוך ויקיפדיה (2018)

מחלקת המחקר והפיתוח של יצרנית הרכב היפאנית הונדה פיתחה מתקן אלקטרוני המייצב את נסיעת המכונית במרכז מסלול הנהיגה. "תומך הנהיגה האינטליגנטי" (HIDS) נעזר במצלמה זעירה המותקנת בחזית המכונית ובמכשיר לייזר. הגשושים שבמתקן מעבירים את המידע על מיקום המכונית ביחס לשולי הכביש ופסי ההפרדה למחשב מרכזי במכונית המסיט את ההגה כדי לתקן את הסטיות והחריגות. "תומך הנהיגה האינטליגנטי" של הונדה יכול לחשב גם את המרחק למכונית שלפניו ואת מהירויות הנסיעה.

עדכון מארס 2025

ידיעה קטנה כזו היא הסנונית הראשונה למערכות תמיכה ברכב, שמובילאיי הישראלית היא הבולטת שבהם, ואשר מהוות כיום את התשתית לרכב החשמלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.