יבמ: פריצת דרך בננו-טכנולוגיה תסייע לפתח תרופות חדשות ומעגלים משולבים מתקדמים

מדענים ממרכז המחקר Almaden של יבמ פיתחו טכנולוגיה לתהודה מגנטית (MRI) שמאפשרת לדמות עצמים ברמת הננו ● על פי דן רוגר, מנהל תחום הננו-טכנולוגיה במרכז המחקר Almaden של יבמ, הפיתוח החדש מסמן “אבן דרך ומדגים כיצד ניתן לשלב את העקרונות של MRI בסריקה מיקרוסקופית”

תומאס קלבורן, InformationWeek

יבמ הכריזה על פריצת דרך טכנולוגית שמאפשרת לדמות עצמים ברמת הננו. הטכנולוגיה החדשה עשויה לסייע בפיתוח של תרופות רבות עוצמה ומעגלים משולבים מתקדמים. מדענים ממרכז המחקר Almaden של יבמ פיתחו טכנולוגיה לתהודה מגנטית (MRI) שמאפשרת לדמות עצמים ברמת הננו. על פי דן רוגר, מנהל תחום הננו-טכנולוגיה במרכז המחקר, הפיתוח החדש מסמן “אבן דרך ומדגים כיצד ניתן לשלב את העקרונות של MRI בסריקה מיקרוסקופית”.

למרות שהיעד הסופי – ייצור של מיקרוסקופ שמאפשר לצפות בתלת ממד באטומים בודדים – יושג רק “בעוד מספר שנים”, הרי שעל פי רוגר, עצם היכולת להשתמש בטכנולוגיית MRI ברמת הננו היא בגדר של הישג משמעותי.

MRI, על פי רוגר, “היא טכנולוגיה נהדרת, אך עד כה היא סבלה מחיסרון משמעותי של היעדר רגישות”. כעת הצליחו החוקרים של יבמ לדמות באמצעות הטכנולוגיה עצמים בגודל של 90 ננו-מטר בדו ממד (ננו-מטר היא יחידת מדידה שמייצגת אחד חלקי מיליארד של מטר).

פיתוחים עתידיים בתחום ההדמיה התלת ממדית ברמה האטומית, יאפשרו למדענים, מבטיח רוגר, להבין טוב יותר את מבנה החלבון ותפקודיו, על מנת לפתח תרופות יעילות יותר וחומרים מתקדמים.