האבל מציץ לתוך בועה קוסמית

בועת הגז נגרמה בידי הוריקאן של חלקיקים מכוכב שכן

טלסקופ החלל האבל הצליח לחדור לתוך בועה של גז ואבק בין כוכביים המתפשטת באמצעות הוריקן של חלקיקים שנפלטו מכוכב צעיר. כוכב שכן זה, שאין לו שם, מאבד פי 100 מיליון יותר מסה מאשר השמש שלנו בכל שניה, וכך הוא יוצר מערבולת של חלקיקים מאיצים.
מכיוון שהכוכב מוקף במעטפת של גז, מתמוטטת רכבת החלקיקים או רוח השמש, ביחד עם הגז. התהליך הזה גורם לדחיפה החוצה של בועה מהסוג שנראה בתמונה שצילם האבל.
הערפילית N44F היא אחת מבועות גז בין כוכביות לא מעטות המוכרות לנו. בעבר, נצפו מבנים ומים סביב כוכבים מאסיביים וגם סביב צבירי כוכבים, שם הן נקראות סופר בועות. N44F היא חלק מקומפלקס בועות N44 המכיל גם סופר בועה.

אצבעות ענק
מבנה האב של הבועות הוא בקוטר של 1,000 שנות אור ויש בתוכו כמה אזורים שבהם נוצרים כוכבים, לרבות N44F לאורך השוליים של הסופר בועה שבמרכז הקומפלקס. הקיר הפנימי של מערת הגזים מכיל בתוכו כמה טורים דמויי אצבעות של אבק וגז קרים יותר שגובהם 4-8 שנות אור.
עמודים דומים מהווים את 'עמוד התווך של הבריאה' – תצורה מפורסמת שצולמה על ידי האבל בערפילית הנשר הקרובה הרבה יותר. הם נוצרו באמצעות קרינה אולטרה-סגולית מהכוכב ומצביעים בכיון זרימת האנרגיה.
התמונה צולמה על ידי המצלמה הפלנטרית מס' 2, תוך שימוש בפילטר המבודד את האור הנפלט מהיסוד זרחן.
כזכור לפני כשבוע הודיע מנהל נאס”א שון אוקיף כי סוכנות החלל תנסה לשלוח משימת שירות רובוטית להציל את האבל במקום להפילו לים. משימה רובוטית כזו עשויה להוסיף עוד חמש שנים לחיי הטלסקופ, שללא סיוע יסתיימו ב-2008.