אסטרואיד ע”ש האוניברסיטה העברית

את השם בחר האסטרונום האמריקני החובב דיוויד לוי מגלה האסטרואיד

האסטרונום דייויד לוי. מתוך ויקיפדיה

אסטרואיד שהתגלה לפני כ-9 שנים יישא מעתה את שמה של… האוניברסיטה העברית. האסטרואיד, שנקרא עד עתה 271763, התגלה בחגורת האסטרואידים שבין מאדים לצדק בתצפיות שעשה אסטרונום חובב מאריזונה, דייויד לוי, עם רעייתו וונדי ועם טום גלינוס מקנדה.

לוי נחשב לאחד האסטרונמים החובבים המצליחים בעולם, והיה שותף בגילוי של 22 שביטים ואסטרואידים. לפני 3 שנים השלים תואר דוקטור במחלקה לספרות אנגלית באוניברסיטה העברית לירושלים, וחקר את תיאור שמי הלילה בכתביהם של שייקספיר ויוצרים אחרים. הוא ביקש להוקיר את האוניברסיטה על התקופה שעשה בירושלים, וועדת השמות של גרמי שמיים קטנים אישרה את בקשתו לקרוא לאסטרואיד “היברו יו” לאחר שדחתה את השם “היברו יוניברסיטי” בנימוק שהוא ארוך מדי

עד כה נקראו רק גרמי שמיים מעטים על שמם של מוסדות ואישים מישראל, בהם האסטרואידים “ירושלים”, “אילן רמון” ו”אפרים קישון”. וכן אסטרואידים שנקראו על שמם של כמה פיסיקאים ישראלים: יואל רקח, עמוס דה-שליט, אילן מנוליס, דינה פריאלניק, דוד פולישוק וכן על שם רעייתו של פולישוק — ד”ר טליה יעקבי.

אבי בליזובסקי מוסיף: לוי התפרסם כאחד ממגליו של כוכב השביט שומייקר-לוי-9 שהתרסק על צדק בשנת 1994, והותיר מופע מרהיב של פגיעות במעטה העננים שנצפו היטב גם על ידי חובבים מכדור הארץ.

ועוד הערה: כאמור, גם האסטרונום הישראלי אילן מנוליס זכה לאסטרואיד על שמו בשנת 2000. האסטרואיד עצמו התגלה בשנת 1994 בידי בני הזוג יוג’ין וקרוליין שומייקר – שותפיו של לוי לגילוי השביט שהתרסק על צדק כמה חודשים קודם לכן.