סיקור מקיף

מיליארדר ששמו לא פורסם השקיע 3 מיליארד דולר בפרויקט מלון החלל גלקטיק סוויט

לטענת החברה, ניתן יהיה להזמין שלושה לילות במחיר 3 מיליון יורו לאדם החל משנת 2012, ואולם החברה לא מגלה פרטים רבים מדי על המשגר, ואין שום פרסום לגבי ניסויים הנערכים לבדיקתו

מלון החלל
מלון החלל

מלון החלל, שחברת גלקטיק סוויט שמרכזה בברצלונה בספרד תשווק טיסות אליו החל משנת 2012 מקבל תנופה. חברת גלקטיק סוויט הודיעה כי מיליארדר המעדיף להשאר אנונימי תרם או השקיע סכום של 3 מיליארד דולרים במימון הפרויקט.

תיירי חלל עתידיים שירצו לארוז את חפציהם ולטוס לסוף שבוע בחלל, יידרשו להכין סכום של 3 מיליון יורו (4.5 מיליון דולר) לשהות של שלושה לילות, שיקדמו להם שמונה שבועות אימונים על אי טרופי. לשם השוואה טיסה לתחנת החלל הבינלאומית על חללית סויוז שהיא הסוג היחיד של תיירות חלל המתאפשר כיום, עולה 30 מיליון דולר, ומספר המקומות המוקצים לה מצומצם בשל הצורך להעלות אסטרונאוטים לתפעול התחנה. למרות העלות הגבוהה ומשך הזמן הארוך עד לפתיחת המלון התעניינו בטיסה מעל 200 בני אדם ו-43 אפילו שילמו מקדמות על חשבון ההזמנה.

יש לציין כי מאז הקמת החברה בשנת 2007, היא שומרת על חשאיות וחשפה מעט מאוד פרטים אודות המערכות שישמשו אותה ובעיקר המשגרים, מי בונה אותם ולמתי מתוכננות טיסות הניסוי, זאת בניגוד לחברת וירג'ין גלקטיק של ריצ'ארד ברנסון, שמפתחת בגלוי בסיוע חברת סקיילד קומפוזיט את החללית ספייסשיפ-2 שתעשה דבר הרבה יותר פשוט מאשר גלקטיק סוויט, היא רק תמריא לסף החלל, תאפשר לתיירים מספר דקות של חוסר כוח משקל ותשוב לכדור הארץ.

כמי שמכסה את התחום כדאי לציין כי תעשיית החלל איננה תעשיה כל כך גדולה, והצצה פשוטה בדוחות הפיננסיים של החברות היתה עשויה לגלות מי קיבל מכרז לבניית חללית פרטית.

לפי פרסומי החברה המלון שהוא בעצם תחנת חלל חדשה תקיף את כדור הארץ בגובה של כ-450 קילומטרים. משך ההקפה הוא כ-80 דקות ולפיכך התיירים יצפו ב-15 זריחות ושקיעות, וינועו בתוך החדר באמצעות היאחזות בקירות כמו ספיידרמן. מנכ"ל גלקטיק סוויט, חבייר קלרמונט, אמר כי הפרויקט יציב את החברה שלו בחזית התחום, כאשר הוא יקדים את כולם, והוא צופה שטיסות חלל תהיינה נפוצות בעתיד.

ואולם הדבר החשוד בהודעות של גלקטיק סוויט הוא כי הן לא חושפות באיזה כלי יטוסו התיירים למלון החללי. כיום למעשה פרט לסוכנויות חלל ממשלתיות (נאס"א, סוכנות החלל הרוסית והמחלקה המקבילה בסין) אין אפשרות לשגר שיגורים מאויישים, בוודאי לא לחברות פרטיות.

מהפרטים שכן מופיעים באתר החברה אנו למדים כי מדובר במערכת שיגור מהפכנית שתוכננה למטב את האבטחה ולמזער את ההשפעה על הסביבה. צוות המהנדסים והאדריכלים של החברה תכננו תשתית שבאמצעותה החללית תאיץ באמצעות מגנטים על מסלול המראה ייחודי (מגלב).

לאחר הגעה למהירות הקול, תיפרד החללית מהמאיץ ותגיע למסלול בגובה 450 קילומטר תוך שימוש במנוע הרקטי. בעת ההפרדה יחזור המגלב לנקודת המוצא שלו כדי להתכונן לשיגור הבא. המערכת תיתן לחללית תאוצה שתביא אותה למהירות של אלף קמ"ש במשך פחות מ-20 שניות. החלק היקר ביותר בשיגור הוא הדלק המתבזבז על השניות הראשונות של עזיבת הקרקע. טכנולוגיה זו תאפשר הוזלה של השיגור ולהערכת החברה היא גם בטוחה ויציבה."

לידיעה בפופיולר סיינס
לאתר גלקטיק סוויט

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

15 תגובות

  1. נשמע כמו חלום, לא יודע כמה זה ריאלי, גם בגלל העלויות, גם בגלל המגבלות שמפורטות בכתבה, גם בגלל העניין הבטיחותי, אבל מי יודע, אולי זה באמת יקרה. האמת, שאם היה לי כסף ויכולת הייתי הולך על זה. בינתיים אני מסתפק בדסנה בנושא החלל של מכון מגיד בתל אביב אותה מעבירים פרופסור צבי פירן ופרופסור ראם סרי מהמחלקה לאסטרופיזיקה ומדעים, במכון הטכנולוגי בקליפורניה.

  2. אבי ממתי בגובה כל כך קרוב לכדוה"א יש חוסר משיכה? התכוונת וודאי למשקל אפס ולא לחוסר כח משיכה.

  3. זהקצת שונה
    זויתהישבהשלאסטרונאוטים הוא מכוונן אופטימלית על מנת להזרים דם לראש
    בעת הלחצים הגדולים ואילו טייס קרב צריך להיות מאונך לגמרי ובתפקוד אישי מלא
    וגבו בזויות לא סבירות בעליל.
    אסטרונאוטים מושבים עם ראש כלפי מטה ורגליים למעלה בזמן ההמראה.
    כך אפשר לספוג אפילו יותר מטייס קרב.

  4. ובכלל, אם מישהו כבר משלם סכום כזה עבור 3 ימים בחלל, לא יגישו לו את מיטב הפינוקים באמצעות דיילות יפיפיות ? תשכחו משפורפרות עלובות המוגשות לאסטרונאוטים של נאסא, פה חייבים קוויאר ומשי, חדרים פרטיים, ופינוקים מקיר לקיר. ליישם את זה זה קשה עוד יותר מכל הבעיות הטכניות שמחכות להם.

  5. נראה כאילו הכוונה היא ל"מעוט" שקיים בינתיים רק בספרי מדע בדיוני. ככל שאני מצליח לדמיין המעוט הזה צריך להיות קרוב לקו המשווה, ולהיות ארוך מאוד. לא נראה מעשי שניתן לבנות כזה מתקן ולהריץ אותו למצב עבודה אמיתי עד 2012. בזמן כזה בקושי בונים סתם נגריה.

  6. ולגבי החברות שמציעות את השירות השני:
    " שתעשה דבר הרבה יותר פשוט מאשר גלקטיק סוויט, היא רק תמריא לסף החלל, תאפשר לתיירים מספר דקות של חוסר כוח משיכה ותשוב לכדור הארץ."

    מה זה "תמריא לסף החלל" ? הסיבה היחידה שהאנשים בחלליות המאוישות האלה מרגישים חוסר כבידה זה כי הם מקיפים את כדה"א במסלול מעגלי, ובעצם מבחינה פיזיקלית נופלים נפילה חופשית.
    זה *לא* בגלל שאין שם כוח משיכה או שהם מתרחקים מספיק כדי שהוא יהיה זניח (למרות שזה מה שרוב האנשים ברחוב חושבים).
    גובה 400 ק"מ זה אומר 88% מכוח המשיכה שאנחנו מרגישים על הקרקע.
    באותה מידה אני יכול להיות בתוך מעלית שנופלת נפילה חופשית ולהגיד שחוויתי "חוסר כבידה" (שזה אגב יש חברות שעושות – עם מטוסים שנופלים נפילה חופשית במשך כמה דקות).

    בקיצור עובדים על האנשים האלה בעניים.

  7. לא 14 ג'י ולא בטיח. התבלבלת בפקטור 10.

    כדי לעבור מקמ"ש למטר לשנייה צריך לחלק ב 3.6 מה שאומר שזה מהירות של 277 מטר לשנייה.
    תוך עשרים שניות ממהירות 0 למהירות זו זה אומר תאוצה *ממוצעת* של 13.8 מטר לשנייה בריבוע.
    דהיינו 1.4 ג'י.

  8. אריה, מדובר בכמעט 14 ג'י, גם זה לא מעט וכנראה צריך אימונים של טייס קרב כדי לעמוד בזה בקושי.

  9. המגלב זו השיטה בה עובדות הרכבות המהירות, אך כשמפתחים חלליות יש צורך לנסות אותן הרבה יותר משנתיים לפני זמן האפס, אחרת היא לא בטוחה, ו בפרט כשמדובר בטכנולוגה חדשה.

  10. תאוצה מאפס לאלף קמ"ש בעשרים שניות זה לא 2500g? מי או מה יכול לעמוד בכך?

  11. אוי למה להשחיר?? (2)
    זה נשמע אחלה רעיון עם המגנטים.. ברור שהם ישמרו תכנולוגיה כזאת בסוד, זה יהיה ריווחי בטירוף אם זה יעבוד…

  12. האסון הראשון שיקרה ואפילו הכי קטן יהרוס להם את כל הכלכליות של העניין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן