סיקור מקיף

‫עתיד המשקפיים החכמים / לארי גרינמאייר‬

מנהל מעבדות אינטל בארה”ב מסביר מדוע מוצרים כמו משקפי גוגל עדיין אינם מוכנים לשוק הרחב

אדם חובש משקפי "גוגל גלאס" בלוס אנגל'ס, מאי 2013. צילום: shutterstock
אדם חובש משקפי “גוגל גלאס” בלוס אנגל’ס, מאי 2013. צילום: Joe Seer / Shutterstock.com

מדוע מחשבים לבישים מקבלים לאחרונה תשומת לב רבה כל כך?

טכנולוגיות החיישנים, התקשורת והמחשוב הגיעו לראשונה לשלב שבו הפוטנציאל של מחשבים לבישים לקהל הרחב נעשה לממשי. זה הדבר החדש. בעיקרון, אפשר לקחת כיום את כל מה שיש בתוך סמארטפון ולהתקין אותו בזוג משקפיים, אם כי הם יהיו קצת כבדים. וכך המשקפיים יכולים להפוך, בתיאוריה, לפלטפורמת תקשורת מעניינת.

 

למה אתה אומר “בתיאוריה”?

אנחנו סבורים שהתקנים לעיניים הם עדיין בבחינת אתגר גדול. איש לא הצליח להדגים תצוגה שקופה בעלת ביצועים טובים. התצוגות הצדדיות שב-Google Glass [המשקפיים החכמים של גוגל] ובמשקפי השלג Airwave של חברת Oakley הן, במובן מסוים, הכרה בעובדה שבעיית התצוגה השקופה טרם נפתרה, אף על פי שאנשים רבים מאוד עובדים על זה. [לתצוגה שקופה בעלת ביצועים טובים] יהיה מנוע אופטי לעין הימנית ומנוע לשמאלית, שיקרינו תמונות לתוך העדשות. התצוגה תיבנה כך שהתמונות הווירטואליות יישארו מול העיניים, בלי קשר להפניית הראש או המבט. כך, אם תלכו בניו יורק, תראו את הכיתובים “בניין האמפייר סטייט” או “פסל החירות” מרחפים מעל למבנים הממשיים. כולם רוצים להגיע ליכולת הזאת בהקדם האפשרי.

יש קומץ של חברות, כגון Lumus, שמחזיקות בטכנולוגיות כאלה כבר זמן רב, אך הן עדיין בשלב פיתוח או שהן נמכרו לצורך מחקר במציאות מוגברת. ככלל, התצוגות השקופות עד כה הן מגושמות מדי ואינן בהירות דיין כדי להיכנס לשוק.

מדוע אי אפשר ליצור את משקפי המציאות המוגברת השקופים האלה כך שיהיו דומים יותר למשקפי ראייה או למשקפי שמש?

נדרשת רמה גבוהה מאד של הנדסה אופטית כדי לעשות זאת כמו שצריך. [אך] מי שעובדים על טכנולוגיות כאלה הם לרוב חברות הזנק קטנות מעוטות תקציב, או אנשים שמעוניינים רק באופטיקה ולא בבנייה בפועל של מוצר [משקפיים חכמים] שלם.

האם יש מערכות לבישות כלשהן שמספקות את הסחורה?

אחת המערכות החביבות עלינו ביותר היא Looxcie, מצלמת וידאו נצמדת קטנה. הרעיון של הקלטה מתמדת של החיים הוא די מעניין. עם זאת, מה שאתה באמת רוצה זה זיהוי פנים טוב, כדי שכשתלכו למסיבת קוקטייל, משהו קטן ילחש לכם באוזן: “היי, זה בוב ג’ונס, שהיה חבר שלכם בתיכון.” אז תוכלו לגשת אליו ולומר: “היי, בוב, מה שלומך? טוב לראות אותך.” אני מבטיח לך שתמכור מיליון יחידות בתוך שבוע.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

פרופיל

שם

ג’סטין ר’ רֶטנֶר

תפקיד

עמית בכיר באינטל, מנהל וראש תחום הטכנולוגיה במעבדות אינטל

מיקום

הילסבורו, אורגון

 

הכתבה התפרסמה באישור סיינטיפיק אמריקן

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.