נמצא קשר בין שפעת העופות למגיפה מ-1918

מחקר גילה שלנגיף השפעת הספרדית, שקטלה 50 מיליון איש ישנן מוטציות דומות לשפעת העופות הנוכחית. מומחים מזהירים מהתפרצות

נגיף השפעת

מדענים אמריקאים גילו שלזן הנגיף שגרם לשפעת הספרדית, שגבתה את חייהם של 50 מיליון קורבנות בין השנים 1918-1919, ישנה קרבה גנטית לנגיף שפעת העופות שהתגלתה כעת באסיה.

לטענת החוקרים, הדבר מדגיש את חומרת הסכנה שבשפעת העופות הנוכחית. עד כה, גרמה שפעת העופות באסיה למותם של 65 בני אדם.

החוקרים חקרו דוגמיות נגיף מרקמות של קורבנות המגפה ב-1918, וכך הצליחו לחבר את כל הרצף הגנטי של הנגיף. הם מיפו מוטציות בגנים ששולטים על יכולת הנגיף לשכפל עצמו בתא הפונדקאי, שייתכן שסייעו לנגיף של 1918 לשכפל עצמו ביתר קלות. עד כה, הם אומרים, לזן הנגיף בשפעת העופות הנוכחי ישנם רק חלק, לא כל, אותן מוטציות.

בבי.בי.סי דווח, כי מומחים מאמינים שזוהי רק שאלה של זמן עד שהנגיף האסייתי הנוכחי יגרום למותם של אנשים רבים, ייתכן שלאחר התחברות לנגיף שפעת אחר של בני אדם.

ארה”ב אינה מוכנה להתמודדות עם שפעת העופות

ארה”ב אינה מוכנה להתמודדות עם שפעת העופות. כך עולה מטיוטה של תוכניתו של ממשל ג'ורג' בוש, לקראת התפרצות עתידית של המחלה בארה”ב.

על פי המסמך, שהגיע לידי ה”ניו יורק טיימס” התפרצות גדולה שתחל באסיה עשויה להגיע לארה”ב בתוך כמה חודשים או אפילו כמה שבועות. במקרה הרע ביותר עלולים למות מהמגפה יותר מ-1.9 מיליון בני אדם.

אם אכן תגיע המגפה לארה”ב, המסמך חוזה כי בתי החולים יתמלאו עד אפס מקום, יחלו מהומות רבות על קבלת חיסונים ויהיה מחסור במזון ובמים.

שפעת העופות הרגה מיליוני עופות באסיה והדביקה 116 בני אדם, מהם מתו 60. אם יפתח הנגיף את היכולת לעבור בקלות מאדם לאדם, הוא עלול להרוג מיליונים, אומרים מומחים.

התוכנית, שנוסחה הסופי יופץ בהמשך החודש, קובעת כי במקרה של התפרצות המגפה יהיה צורך בסגרים ובהטלת הגבלות על נסיעה. לפי המסמך, במקרה הרע יאושפזו 8.5 מיליון תושבים ועלות הטיפול בהם

וההתמודדות עם המגפה תעלה 450 מיליון דולר.

בתוך כך דווח, כי בוש ביקש מיצרני החיסון נגד שפעת העופות לעשות מאמץ מיוחד להגביר את ייצורו.