סיקור מקיף

המכונית המעופפת הראשונה בעולם

המכונית, שפיתחה חברת טרהפוגיה שהוקמה בידי מהנדסי אווירונאוטיקה בוגרי MIT לא תוכל להמריא סתם כך מאמצע האוטוסטראדה אלא משדה תעופה. היא תוכל להגיע למהירות של כ-190 קמ”ש באוויר

המכונית המעופפת של טרהפוגיה. צילום יח"צ
המכונית המעופפת של טרהפוגיה. צילום יח"צ

עדכון 17/7/2011 – גם רשות התחבורה היבשתית נתנה רשיון למכונית המעופפת של טרפוגיה. החברה מציעה אותה תמורת 250 אלף דולרים ליחידה

 

רשות התעופה האמריקנית נתנה אור ירוק למכונית המעופפת הראשונה בעולם שפותחה במסצ’וסטס – “Terrafugia Transition ” מתוצרת חברת הסטארטאפ ארפוגיה.

ריצארד גרש, סגן נשיא לפיתוח עסקי בחברת טרטפוגיה Tarrafugia מהעיר ווברון שבמסצ’וסטס אמר כי טרפוגיה טרנזישן יכולה לטוס במהירות של 120 מייל לשעה (כ-190 קמ”ש) ומחירה לצרכן יהיה מעט פחות מ-200 אלף דולרים.

“תוכלו לשמור אותה בבית, להסיע אותה לשדה התעופה הקרוב. בתוך כ-20 שניות הרכב יהפוך עצמו באמצעות מערכות חשמליות ממוד של מכונית למוד של מטוס” אמר גרש. לדבריו, המכונית המעופפת עומדת בכל התקנים הנדרשים למכונית כאשר היא על הקרקע ובאוויר היא עונה לכל הדרישות ממטוס.

הסיבה לכך שלא ניתן להמריא ממקום אחר שאינו שדה תעופה היא רגולטורים, לכן עדיין החלום של לעוף מהפקקים ולרחף באוויר מעל המכוניות התקועות הוא עדיין בגדר פנטזיה.

טיסה במכונית המעופפת דורשת רשיון להטסת מטוס קל, דבר שיהפוך אותה לנגישה משום שטיסה במטוסים כאלה דורשת פחות זמן מצטבר עד לקבלת הרשיון. היא מופעלת בדלק רגיל נטול עופרת, בניגוד לדלק סילוני, המכיל עדיין עופרת.

החברה נוסדה בשנת 2006 בידי מהנדסי אווירונאוטיקה מ-MIT, והיא מתכננת לפתוח מפעל ייצור המוני בדייטון, אוהיו.

לאתר חברת טרהפוגיה

12 תגובות

  1. למי שלא יודע (וקשקוש הוא כניראה אחד מהם) הכוונה היא שלכלי הזה דרוש רשיון לתעופת ספורט (LSA) לעומת רשיון ל-GA – General aviation . הרשיון הזה הוא הגדר רשיון טיס חדש, פשוט יותר, שמאפשר לדוגמא לכל מי שמחזיק רשיון נהיגה (מבחינה בריאותית) להוציא רשיון טיס למטוסים עם תכונות טיסה מוגבלות (לדוגמא – גלגלים שאינם מתקפלים ופרופלור ללא פסיעה משתנה).

  2. עוקבים אחרי פרד המעופף?. http://www.urbanaero.com/Urban_Main.htm

    בכלל, הרי ברגע שאתה מטרים אחדים מעל הקרקע אתה בסיכון בטיחותי מסוים. אני לא רואה אפשרות של כלי טיס אישי להמונים יוצאת לפועל אלא אם יהיו מערכות בטיחות אמינות מאוד מאוד או “פשוט” מערכות הטסה אוטומטיות. אחרת תמיד ידרש אדם מיומן מאוד להטסת הכלי. יש כבר מצנחי רחיפה עם מנוע חשמלי שהם אב-טיפוס מעניין לכלי טיס אישי, חסר להם טווח (מגבלות הסוללה) וחסר להם מצנח עם מנגנון קיפול משוכלל ומהיר יותר (אולי בעתיד , עם חומרים מתקדמים) שיאפשר לאדם להמריא מהבית שלו , לטוס אל המרכז המסחרי הקרוב לנחות בחניון , לקפל תוך דקה את המצנח ,להשאיר בחנייה את המנוע ולהכנס לעשות שופינג…

    אני מאמין יותר בהכנסה של אוטונומיה לרכב הרגיל ומערכות תקשורת בין הרכבים עצמם ובינם לבין הסביבה כדי לייעל את התנועה בכבישים.

  3. בשנות ה60 כבר נבנו מכוניות כאלה זה פשוט לא היה פרקטי
    נבנו אפילו דגמים עם המראה אנכית בשנות התשעים

  4. יהונתן – היו מכוניות מטוס גם לפני 60 שנה. היו דגמים בודדים פה ושם – לא שמכרו כאלה, אבל הם פעלו ופורסמו בעיתונים.

  5. למגיבים 3 ו 4 – אתם מתבלבלים.

    בטח התכוונתם לסרט צ’יטי צ’יטי בנג בנג משנות השישים.

  6. כרגע זה יותר נראה כמו מטוס קטן עם גלגלים יותר טובים וכנפיים מתקפלות שיכול לשמש גם בתור מכונית מאוד מוזרה מאשר ”מכונית שיכולה לעוף”.
    בכלל הקטע הזה של הכנפיים המתקפלות גרוע ומסורבל. אני מקווה שזה אב טיפוס ואחר כך יהפכו את כך שהכנפיים יצאו מתוך המכונית כמו בסרטון הזה: http://www.youtube.com/watch?v=FSdlDkfVCOE&NR=1
    וישנו את העיצוב.

  7. למגיב 3 בשנות החמישים נבנו מספר מטוס מכונית ונחלו כשלון צורב ,הסיבות: הזמן המבוזבז להגיע לשדה התעופה ופירוק הכנפיים והזנב,הצורך ברישיון טייס,המחיר הגבוהה של המטוס מכונית,ונראה שבעיות אלה לא נפתרו.

  8. אולי אני טועה אבל אני זוכר שהיה קיים כזה דבר, מכונית מעופפת שהיה אפשר להרכיב ולפרק לה את הכנפיים וייצרו כמה מעטות כאלה. כך שזה לא הראשונה.

    ובכל מקרה זה רעיון נחמד השאלה היא האם היתרונות שלה מספיק טובים בשביל שיהיה מנוף כלכלי לתעשייה מסוג זה או שזה בינתיים ישאר ניסיון מעניין למשו שעדיין זמנו לא הגיע.

  9. לא הבנתי, מה ההבדל בין זה לבין סתם מטוס קל? נשמע לי כמו סתם גימיק מטופש.

  10. ברגע שתהיה המראה אנכית- הם יכולים למנות אותי עם הרוכשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.