סיקור מקיף

דור ההמשך הגיע לתחנת החלל

הצוות ה-18 ותייר החלל השישי עגנו אתמול בתחנת החלל, ששוב התקלקלו השירותים בתוכה * בצירוף מקרים נדיר ישהו בחלל בו זמנית שני אסטרונאוטים בני הדור השני לחלל התייר גאריוט ומפקד הצוות ה-17 וולקוב

חברי הצוותים ה-17 וה-18 של תחנת החלל ותייר החלל גאריוט (משמאל למטה) בטקס קבלת הפנים לגאריוט ולשני אנשי הצוות ה-18, 14 באוקטובר 2008
חברי הצוותים ה-17 וה-18 של תחנת החלל ותייר החלל גאריוט (משמאל למטה) בטקס קבלת הפנים לגאריוט ולשני אנשי הצוות ה-18, 14 באוקטובר 2008
‏מפקד הצוות ה-18 של תחנת החלל מייק פינקי ומהנדס הטיסה יורי ולנטינוביץ' לונצ'אקוב עגנו אתמול (ג') בשעה 04:26 שעון החוף המזרחי, 10:26 בבוקר שעון ישראל עם חלליתם סויוז TMA-13 ברכיב זאריה של תחנת החלל, ויחד עמם הגיע גם תייר החלל השישי, איל משחקי הוידאו ריצ'ארד גאריוט. הפתחים בין הסויוז לבין התחנה נפתחו כשעה וחצי לאחר מכן, ובהמשך גם נערך טקס לקבלת החברים החדשים בתחנה.

פינקי ולוצ'אנקוב ישהו בתחנה חצי שנה, גאריוט יחזור לכדור הארץ ביחד עם חברי הצוות ה-17 – סרגי וולקוב ואולג קונוננקט בחלליתם, סויוז TMA-12 ב-23 באוקטובר. גאריוט הוא בנו של האסטרונאוט האמריקני אוון גראיוט שאייש את מעבדת החלל סקיילב בשנות השבעים ולאחר מכן טס במעבורת החלל קולומביה. בצירוף מקרים יוצא דופן, ישהו בחלל בו זמנית שני אנשי הדור השני בחלל – גם מפקד הצוות ה-17, סרגיי וולקוב הוא בנו של הקוסמונאוט אלכסנדר וולקוב, והוא היה הראשון מבין בני הדור השני שטס לחלל, כעת מצטרף אליו גם גאריוט.

בתחנה שוהה גם האמריקני גרגורי צ'יימטוף שהגיע לתחנה במעבורת חלל דיסקאברי, במשימה STS-124 ששוגרה ב-31 במאי השנה. הוא ימשיך עוד תקופה קצרה עם הצוות ה-18, לפני שיוחלף במשימת המעבורת הקרובה, STS-126 בתחילת נובמבר עם האסטרונאוטית שרה מאגנוס, שאף היא תוחלף עוד בתקופת הצוות ה-18 ביפני קואיצ'י ואקאטה שיגיע בתחילת 2009 במשימה STS-119.

פינקי כבר שירת בתחנה כמהנדס הטיסה של הצוות התשיעי מאפריל עד אוקטובר 2004. לונצ'אקוב השתתף עד כה בשתי משימות חלל – STS-100 לתחנת החלל באפריל 2001, וטיסה קצרה לתחנת החלל באוקטובר-נובמבר 2002.

תחנת החלל הבינלאומית רחוקה מלהיות מלון ריץ גם בזמנים הטובים שלה, כך כעת היא שוב עושה צרות. מתקן השירותים הראשי יצא מכלל פעולה, דבר שדורש מהאסטרונאוטים להשתמש במתקן הפחות טוב שבחלליות הסויוז (ומזל שכאלה יש כרגע בתחנה שניים).

המשאבה המפעילה את מתקן השירתים הסורר כבר התקלקלה ביוני האחרון, ואולג קונוננקו נאלץ לבצע עבודת שרברבות במסלול כדי להחליף את המשאבה המפרידה בין הגז והנוזלים. נראה ששוב, שלושה חודשים מאוחר יותר, התרחשה תקלה כמעט זהה, ואנשי הצוות יאלצו להתייעץ בקונוננקו לפני שישוב לכדור הארץ, כיצד בדיוק הוא דאג לתקן את השירותים.

לידיעה באתר יוניברס טודיי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.