חמישה חוקרים מהאוניברסיטה העברית זכו במענקי מחקר בסך 6.3 מיליון יורו מהאיחוד האירופי

חמישה חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים זכו במענקי מחקר ל-5 שנים במסגרת תחרות ראשונה מסוגה של האיחוד האירופי לחוקרים מתחילים עצמאיים שבלטו בהישגיהם. סכום המענקים שהוענקו לחוקרים מסתכם ב-6,380,000 יורו.

הזוכים בתחרות נבחרו לאחר שהציגו הצעות מחקר מצטיינות ופורצות-דרך והוכיחו פוטנציאל ממשי לניהול קריירה עצמאית בתחום המחקר בהמשך הדרך. “לאור העובדה כי התחרות הייתה קשה במיוחד, זהו הישג יוצא דופן לאוניברסיטה העברית בירושלים” אמר הלל ברקוביאר, סגן הנשיא למחקר ופיתוח באוניברסיטה והוסיף “האוניברסיטה העברית הייתה אחת מהמוסדות הבודדים להם מספר זוכים כה גבוה”.

מענקי המחקר ניתנים לחוקרים על ידי המועצה האירופית למחקר (ERC) –  גוף חדש לתמיכה במחקר שהוקם כחלק מתוכנית המסגרת השביעית של האיחוד האירופי למחקר ולפיתוח. מטרתו לאפשר לחוקרים צעירים להוציא אל הפועל פרויקטים מחקריים ספציפיים.

מבין 9,600 המועמדים, נבחרו כ-200 מדענים מצטיינים שסיימו את עבודת הדוקטורט בין שנתיים לתשע השנים האחרונות. הזוכים מייצגים למעלה מ-30 לאומים, מ-170 מוסדות אקדמיים ב-21 מדינות שונות. ישראל דורגה במקום השביעי מבין 21 המדינות שנציגיהן זכו במענק.

מענקי המחקר שחילק האיחוד האירופי לחוקרים המצטיינים נועדו לסייע לחוקרים מתחומי המדעים השונים לקדם את הקריירה המחקרית ולבסס את עצמם כחוקרים עצמאיים ומובילים בתחומם. הגיל הממוצע של החוקרים שזכו במענק המחקר הוא , 26% מהחוקרים הן נשים.

חמשת הזוכים מהאוניברסיטה העברית הם:

• ד”ר סיגל בן-יהודה, הפקולטה לרפואה, עבור “אפיון מולקולארי של ספורות חיידקים רדומות”.
  • ד”ר יצחק גלנדר, מהמכון למתמטיקה, עבור “תורת החבורות וגיאומטריה”.
  • ד”ר עדי מזרחי, המכון למדעי החיים, עבור “הדמיה אופטית לחקר שינויים פיזיולוגיים ארוכי טווח בפעילות תאי עצב במוח היונק”.
  • פרופ' ראם סרי, מכון רק”ח לפיזיקה, עבור “יצירה והתפתחות של כוכבי לכת במערכת השמש שלנו וסביב כוכבים אחרים”.
  • ד”ר אסף פרידלר, המכון לכימיה, עבור “שיטה חדשה לפיתוח תרופות הפועלות ע”י שינוי מבני חלבונים: יישומים לסרטן ולאיידס”.

1. איזה סכומים?? חבל"ז !! שיהיה בהצלחה ביישום בעולם האמיתי (המסחרי והשיקרי מושחת לא לשכוח) !
    חבל שלא פורט כמה כסף חולק בסך הכל לכל המחקרים כדי שנדע להעריך יותר טוב את ההישג הישראלי !