סיקור מקיף

אלביט מערכות מציגה מגוון מטוסים ללא טייס ממשפחות הסקיילארק וההרמס

החברה חשפה לאחרונה את המערכות באירוע לעיתונאים שהתקיים בחיפה

מזל"ט הרמס 90 של אלביט
מזל"ט הרמס 90 של אלביט
אלביט מערכות הינה מובילה בשוק המל"טים העולמי. משפחות המל"טים שלה ממלאות כיום תפקיד מרכזי במלחמה העולמית נגד טרור. צבאות וכוחות ביטחון פנים ברחבי העולם נהנים מהיכולות המתקדמות של המל"טים אשר מסוגלים להתמודד עם אתגרים מתוחכמים, איתם היה ניתן להתמודד בעבר רק באמצעות מטוסים מאוישים.

הרמס 900
הרמס 900 מתבסס על תכונותיו העיקריות ועל הנסיון המבצעי העשיר שצבר ההרמס 450, בתוספת יתרונות כגון שהייה ארוכה יותר, יכולת לשאת מטענים גדולים יותר (עד 300 ק"ג) ויכולת ראות גם בתנאי מזג אוויר קשים.
הרמס 900 ביצע טיסת בכורה מוצלחת בדצמבר 2009 ועם סיום טיסות ניסוי נוספות יעבור לייצור סדרתי.

הרמס 900 מציע את היכולות המתקדמות הבאות:

מערכת המראה ונחיתה אוטונומית בעלת גמישות למגוון רחב של תצורות ומטעדים
שליטה בו זמנית בשתי מערכות מל"טים בכל זמן, באמצעות שתי מערכות תקשורת שונות על ידי קרון השליטה והבקרה האוניברסלי (UGCS) של אלביט מערכות.
מערכות אוויוניקה ואלקטרוניקה חדשניות, מנוע להפעלה שקטה, מערכת רדיו לבקרה אווירית (ATC), ממשק רדיו ומשדר IFF.
יכולות טכנולוגיות ויישומים חדשניים הכוללים: מערכות אלקטרו-אופטיות ומצייני לייזר, חיישני מודיעין אלקטרוני COMINT, ELINT. המערכת כוללת תקשורת קו ראייה ותקשורת לווינית.

הרמס 90

דגם חדש של מערכת מטוס ללא טייס – הרמס 90. המערכת מתבססת על התכונות העיקריות והניסיון המבצעי העשיר של שתי משפחות המטוסים ללא טייס של אלביט מערכות: סקאילרק והרמס. בין תכונותיו העיקריות של ה הרמס 90 : שרידות גבוהה, שהייה ממושכת של עד כ-18 שעות, טווח פעולה של עד כ-100 ק"מ, שיגור נקודתי ויכולת נחיתה על משטחי עפר רגילים ללא צורך בתשתיות מיוחדות ויכולת נשיאת מגוון מטעדים. המערכת מאפשרת חיבוריות עם כל מערכת תקשוב (C4I) לשיתוף מידע מהיר ולתיאום יעיל בין הכוחות הפועלים בשטח. תכונות אלו הופכות את מערכת הרמס 90 למתאימה למגוון יישומים צבאיים ובמיוחד לשימוש כוחות מתמרנים, ובנוסף- למשימות של בטחון פנים וליישומים אזרחיים אחרים. מערכת ההרמס 90 פועלת ביום ובלילה, לרבות בתנאי מזג אוויר קשים. מימדיה הקטנים של המערכת מאפשרים לשאת אותה על גבי שני רכבי שטח קלים (כדוגמת (Humvee ולפרוש אותה בשטח בקלות ותוך זמן קצר על ידי צוות של 3-2 אנשים. המערכת כוללת תחנה קרקעית מתקדמת לשליטה, בקרה ותפעול משימה, המותקנת על אחד מרכבי השטח.

הרמס 450
מל"ט טקטי מתקדם המשמש כציר המרכזי של פעילות צה"ל במלחמה בטרור וכן המל"ט הראשון בישראל שהשלים תהליך רישוי וזכה במספר טיסה אזרחית. ההרמס 450 הינו מל"ט טקטי מתקדם, פרי פיתוח מקורי של אלביט מערכות, המצויד במערכות אוויוניקה המאפשרות טיסה אוטונומית וניווט GPS מדויק. המטעד האלקטרו-אופטי של המל"ט ומערכת התקשורת המתקדמת מאפשרים גילוי וזיהוי מטרות והעברת התמונות לתחנת קרקע בזמן אמת. מל"ט הרמס 450 יכול לשאת מטעד במשקל מרבי של 150 ק"ג, גובה הטיסה המבצעי שלו הוא 18,000 רגל והוא יכול לשהות באוויר עד 20 שעות טיסה.הרמס 450 ומערך מל"טים המבוסס על הפלטפורמה הזו נמצא בפעילות מבצעית בצה"ל מזה מספר שנים. במלחמת לבנון האחרונה השתתפו במספר רב של גיחות מבצעיות והוכיחו את יכולותיהם בפעולה רציפה, לאורך זמן, בתנאי פעולה קשים תוך הפגנת יעילות רבה בביצוע המשימה, תפעול יעיל והשגת היעדים הנדרשים.ההרמס 450 נבחר לתכנית ה-WATCHKEEPER היוקרתית של הצבא הבריטי ומל"טים מסוג הרמס 450 פועלים באופן מבצעי בצבאות שונים גם בזירות לחימה אחרות בעולם כמו בעיראק ובאפגניסטן, לשביעות רצונם הרבה של הלקוחות.

סקיילארק I-LE של אלביט מערכות נבחר ע"י צה"ל במכרז המזל"ט הגדודי של צה"ל – "שמיים וארץ", לאחר תהליך בחינה ארוך אשר כלל מבחן מעשי לעמידה בדרישות מחמירות אותן גיבש צה"ל על בסיס ניסיון מבצעי עשיר. בבסיס המכרז עומדת הצטיידות רחבה של מיני-מל"טים לכל גדודי זרוע היבשה של צה"ל, וכן אימון ותמיכה לוגיסטית. המיני-מל"ט מתבסס על הניסיון המצטבר שנרכש במהלך אלפי שעות טיסה מבצעית של סקיילארק I, במגוון זירות לחימה, כולל בישראל, עיראק ואפגניסטן. מזל"טים ממשפחה זו שימשו את צה"ל בשנים האחרונות במשימות בטחון שוטף ואף נטלו חלק מבצעי במלחמת לבנון השנייה.
למזל"ט המשופר נוספו תכונות ייחודיות המשפרות באופן מהותי את יכולותיו המבצעיות ונותנות בידי צה"ל מזל"ט מתוחכם ומתקדם.

סקיילארק II
סקיילארק II הינו מערכת מיני מל"ט המיועדת לביצוע משימות של איסוף מודיעין, תצפית וסימון מטרות לטווח של מעבר ל- 60 ק"מ. כלי הטייס המונע חשמלית מסוגל לפעול באופן שקט, ביום ובלילה, לשהות באוויר זמן ממושך ולפעול באופן מיטבי גם בתנאי מזג אוויר קשים. המערכת פשוטה לתפעול ומופעלת על ידי צוות של שני מפעילים בלבד. מערכת סקיילארק II כוללת מטוסים ותחנה קרקעית ומתופעלת מרכב שטח הכולל משגר ותחנת שליטה ובקרה כפולה. המערכת מתאימה לביצוע משימות מודיעין חזותי מתקדמות הן ליישומים צבאיים והן למשימות של בטחון פנים.
לסקיילארק II הנעה חשמלית, המטעד המותקן עליו הוא המיקרו קומפאס, מטעד מתקדם ורב יכולות מתוצרת אלביט מערכות אלקטרו אופטיקה-אלאופ (סנסור יום וסנסור ולילה מקורר, סמן לייזר ועוקב) וכן תקשורת דיגיטלית מתקדמת מתוצרת תדיראן ספקטרלינק.
סקיילארק II נסמך על הניסיון המבצעי הרב שנצבר על ידי סקיילארק I, הנמצא בשימוש מבצעי בקרב לקוחות רבים ברחבי העולם.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

8 תגובות

  1. צעד נכון לכיוון העתיד. אין סיבה שבמטוסים ישבו טייסים !, גם לא במטוסי קרב. מקסימום מפעיל מהקרקע.

  2. סליחה אבל זאת לא פרסומת חינמית לאלביט באתרכם ?
    לשון הכתבה לגמרי פרסומית. יש לאלביט ומוצריה מתחרות ישראליות אחרות מבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן