טביעת רגל במצריים עשויה להיות העתיקה ביותר

המדענים המצרים שגילו אותה סבורים כי היא בת 2 מיליון שנה ואולי אף יותר

ארכיאולוגים במצריים טוענים כי גילו את מה שעשוי להיות טביעת הרגל האנושית העתיקה ביותר שאי פעם נמצאה. הטביעה נמצאה מוטבעת בבוץ, אשר הפך מאז לאבן, בנווה המדבר סיווה במדבר המערבי בצפון מצרים, סמוך לגבול עם לוב דרומית לקו הרוחב של קהיר.

“זו עשויה להיות עדות של למעלה משני מיליון שנים”, אומר יושב ראש המועצה לעתיקות, ד”ר זאחי חוואס, אך חלאד סעד, מנהל לענייני פרא-היסטוריה במועצה, אומר שזה יכול להיות אף עתיק יותר וכן קדום ל”לוסי” השלד בן שלוש מיליון השנים שנמצא באתיופיה. טביעות הרגלים הללו עתיקות פי 10 מהעדויות הקודמות עד כה לפעילות אנושית במצרים.

לוסי, שנתגלה ב-1974 באפאר, שבאתיופיה, הוא הומיניד מהזן הנכחד אוסטרלופיתקוס אפארנזיס אשר גילו מתוארך ב-3.2 מיליון שנים.

מניחים שיצורים מסוגו השאירו טביעות רגליים שנמצאו באפר געשי בלייטולי, טנזניה. הטביעות מתוארכות ב-3.6 מיליון שנים. טביעות הרגליים (והידיים) העתיקות ביותר שמשערים כי היו של בני האדם מודרניים (homo species) חתומות באבני געש ברוקאמונפינה באיטליה. הן בנות כ-350,000 שנים.

בהערה על התגלית- שעוד לא נבחנה בידי מדענים חיצוניים- אומר חוואס, “זו עשויה להיות התגלית החשובה ביותר במצרים”.

עד כה, העדות המוקדמת ביותר לפעילות אנושית במצרים היא בת 200,000 שנים. גם התרבות במצרים המוכרת מתקופת הפרעונים, היא מהעתיקות בעולם אך גם היא רק בת 5,100 שנה התקופה שבה השתלטה שושלת פרעונית ששלטה במצרים העליונה גם על מצרים התחתונה ואיחדה לראשונה את המדינה.

לידיעה בנושא בבי.בי.סי

1. זה נשמע לי כעוד סיפור פרי הדמיון הערבי המפותח.
    לפני כעשר שנים ביקרתי כשבוע בסיווה, מירב הסיכויים שזו טביעת הרגל שלי. תחזירו אותה בבקשה!

2. כאנתרופולוג ותיק אני מזהיר אתכם:זה פלגיאט!
    ד"ר זאחי חוואס ואדון חלאד סעד ידועים כנוכלים!