סיקור מקיף

בשנת 2030 ניסע בהייפרלופים ולכל אחד יהיה רובוט ביתי כללי

כך מגלה סקר של CITE Research/Dassault Systèmes שהוכן לקראת תערוכת CES שהתקיימה בתחילת החודש בלאס וגאס

החיים בשנת 2030 על פי דאסו סיסטמס. תמונת מסך מהוידאו בערוץ החברה ביוטיוב.
החיים בשנת 2030 על פי דאסו סיסטמס. תמונת מסך מהוידאו בערוץ החברה ביוטיוב.

דאסו סיסטמס חשפה כי בשנת 2030 ישולבו בערים טכנולוגיות שונות אשר ישפרו את איכות החיים הכוללת ויעניקו חוויות מותאמות אישית לכל אחד. ממצאים אלו עלו כתוצאה מסקר שנערך בשיתוף עם חברת מחקרי השוק האמריקאית CITE Research .
מערכות רכבת הייפרלופ, מערכות בית חכם, תשלומים דרך הניידים ותוכניות בריאות אישיות, כל הן רק כמה מהטכנולוגיות הנחשבות למהפכניות היום ועל פי סקר חדש מצפים בקרב הציבור הרחב שיהפכו לנורמה ב-2030. הסקר עסק בכל נושאי ציפיות הצרכנים לעתיד בנושאי העתיד בבית, בנסיעות, בבריאות ובקמעונאות. בנוסף לקטגוריות הללו עלה כי צופים שינויים חיובים גם בתחומי אבטחה, יעילות אנרגטית ונגישות בעקבות התפתחויות הטכנולוגיות השונות.

בין ממצאי הסקר עלה כי: היתרון המשמעותי ביותר כתוצאה מההתפתחויות הטכנולוגיות הן חוויות מותאמות אישית, בעיקר בקרב דור המילניום. בקרב בני ה-18 עד ה- 34, הטכנולוגיה תספק חוויות מותאמות לצרכים ורצונות האישיים של כל אחד ואחת. לעומתם המשיבים לסקר שמעל גיל 35 צופים שהקידום הטכנולוגי יספק בראש ובראשונה, איכות חיים טובה יותר. בשנת 2030 הבית שלנו יהיה מאובטח ויעיל אנרגטי יותר. יותר מ-70% מהמשתתפים בסקר העידו שהם ישתמשו במכשירים הנשלטים מרחוק, בעזרים אלקטרוניים מופעלים באמצעות קול וינהלו בית חכם .49% מהם צפויים להשתמש בעזרי בית וירטואליים או ברובוטים כלליים.

תחבורה וניידות צפויות להיות יותר ויותר חשמליות ויותר מועילות, דבר שיביא לשיפורים בחיסכון בעלויות, בזמני נסיעות ויגביר את הבטיחות בדרכים. יותר מ-70% צפויים לנוע בכלי רכב היברידיים או חשמליים לחלוטין, בעוד שמחציתם צפויים לנסוע בהייפרלופ. 38% ישתמשו במוניות אוויר, אך הנתון המדהים ביותר הוא שיותר מ-75% מצפים לחוויות נוסעים מותאמות אישית, כגון שיפור של נתיבי תחבורה, כאשר הם לא יאפשרו גישה לנתונים אישיים כדי לשפר את השירותים הללו.

טיפולי בריאות וטיפול ביתי יהפכו לנורמה. יותר מ-80% מהמשתתפים בסקר מצפים למנוע מחלות ולהאריך את חייהם, כתוצאה מהטכנולוגיה שתאפשר להם לנהל את בריאותם האישית בצורה קלה ויעילה יותר. 83% מהם צופים שתכניות בריאות המבוססות על התנהגות או תזונה יהיו בעלי ההשפעה הגבוהה ביותר, 81% מהמכשירים לתחום הבריאות יהיו מיועדים למתן טיפולים בבית, ו-80% יהיו מערכות מעקב אלקטרוניות.

חנויות פיזיות לא ייעלמו, אבל חווית הקניה תשתנה בהתאם לדרכי תשלום ובשימוש בטכנולוגיות הנמצאות בחנות. 84% צפויים להשתמש בתשלומים ניידים ובשירותי משלוח “בכל זמן ובכל מקום” כדי להפוך את הקניות לנוחות יותר, אך 55% חושבים שאין סבירות גבוהה לכך שכל הקניות יהיו וירטואליות ב-2030.

לדברי פלורנס ורזלן סגנית נשיא בכירה לפתרונות תעשיה ושיווק בדאסו סיסטמס, “סקר זה על ציפיות הצרכנים לגבי העיר בשנת 2030 מאפשר לנו לגשר על הפערים בין המציאות הטכנולוגית לבין ציפיות הצרכנים לעתיד”.
“הצרכנים מצפים לשינוי עצום בכל היבט בחייהם. הצצה זו לחשיבתם מציעה משוב חשוב לחברות לגבי מה לחקור, לפתח ולהאיץ. היא מאשרת את ההשראה שיוזמות מותאמות אישית יהוו קו דומיננטי בכל נושא החדשנות. דאסו סיסטמס תמשיך לתמוך ביוזמות של התעשייה כדי לעמוד בציפיות הללו של הצרכנים באמצעות פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE שלנו.”

אינפוגרפיקה, העולם בשנת 2030. מקור: דאסו סיסטמס
אינפוגרפיקה, העולם בשנת 2030. מקור: דאסו סיסטמס

4 תגובות

  1. כדי להבין את הסיכוי/סיכון אליו ״מתקדמת״ האנושות די לצפות בווידאו,
    הכל מהיר שטוח וחסר עומק ,
    אם אכן זה העתיד ספק רב אם הדור של ״הצרכנים״ הקוראים כאן
    ימצאו את מקומם ,
    בריאות וחיים ארוכים יותר כן ,
    איכות חיים ? בספק רב !
    המלאכותיות התעשיתית תשתלט על כל פינה
    ואת מה שהיתה הסביבה הטבעית ניתן יהיה לראות בסרטים
    או במציאות מדומה,
    היכן היציאה לשדה ירוק ?
    היכן הטיול בטבע ?
    וכך הלאה והלאה ,
    אולי זו ״קידמה״ שתתאים לדור ה Z ,
    עבור ״וותיקים״
    לא ! תודה !

  2. העתיד יהיה תלוי לחלוטין בזמינות של אנרגיה גם נקייה וגם יעילה. לאותה אנרגיה יש שם, הליום-3

  3. הייפרלופים? בחלום הלילה.

    11 שנה זה העתיד הלא רחוק. השינויים שנראה יכללו העמקה של מגמות קיימות. אם יתחילו מהפכות חדשות לגמרי, הן לא יספיקו להיות מיושמות באופן נרחב מאוד.

    אז רפואה יותר מותאמת אישית? כן. כולל ניתוח הגנום של חיידקי המעיים.
    כניסת רכב חשמלי? בוודאי.
    רכב אוטונומי? ייתכן והמהפיכה תהייה בתחילתה.
    העמקת הרכישות באינטרנט? נו טוף, לא צריך להיות עתידן כדי לחזות את זה.
    כולנו נתבשל עם ההתחממות הגלובלית? זה יהווה תמריץ לרכוש מזגן אונליין בלי לצאת מהבית (הממוזג).

    אבל השינוי העמוק ביותר (מבחינתי), שלא מדברים עליו כאן, טמון בהפעלת הדור החדש של טלסקופים ארציים וחלליים, וכן בהוזלת עלויות השיגור, וההיתכנות של קיומן של משלחות מאויישות לירח ולמאדים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.