התגלה קבר אחים של דינוזאורים

חוקרים מעריכים כי אתר הקבורה שהתגלה בפריק מכיל עצמות של חיה אחת על כל 100 מטרים רבועים, כך שהאזור כולו עשוי להכיל עצמות של יותר מ-100 פלאטאוזאורים

קבר אחים המוני של דינוזאורים התגלה בשוויץ. גיאולוג חובב המתעניין בחקר מאובנים חשף את אחד מקברי האחים הגדולים ביותר של דינוזאורים באירופה, לאחר שחפר את השאריות של שני פלאטאוזאורים.

עצמות הדינוזאורים נחשפו במהלך בניית בית בכפר פריק, סמוך לגבול עם גרמניה. החובב גילה את העצמות במקרה, מסרה מוניקס ראומבלי ממוזיאון הדינוזאורים של פריק.

מהחפירות התברר כי האיזור בו נקברו הפלאטאוזאורים גדול יותר מכפי שסברו החוקרים תחילה והוא עשוי להשתרע על פני שטח של 1.5 קמ”ר. במקרה כזה, אפשר לטעון כי מדובר באתר הגדול מסוגו באירופה, אמר מרטין סנדר, גיאולוג המתמחה בחקר מאובנים מאוניברסיטת בון בגרמניה.

חוקרים מעריכים כי אתר הקבורה שהתגלה בפריק מכיל עצמות של חיה אחת על כל 100 מטרים רבועים, אמר סנדר, כך שהאזור כולו עשוי להכיל עצמות של יותר מ-100 פלאטאוזאורים.לפני כ-210 מיליון שנים פני השטח כללו עשבים ונהרות זרמו ביניהם, על פי כמה מדענים. עם זאת, רוב האזור של שוויץ הקדומה היה בכלל מדבר וייתכן כי תמונת הנוף הזכירה את איזור הנילוס של היום. שני אתרי פלאטאוזאורים נוספים התגלו בגרמניה, אך לא ידוע עד כמה הם גדולים מאחר שעל פני אחד מהם צמח היישוב הלברשטדט ואילו השני, ליד טרוסינגן, מכוסה יער.