סיקור מקיף

שיגור עמוס 2 יידחה כי יש לווין עם עדיפות גבוהה יותר

בשל העיכובים בלוחות הזמנים של אריאן, הנובעים מכמה תקלות שעלו לחברה מאות מיליוני דולרים כל אחת, יתעכב שיגורו של הלווין עמוס 2; עיכוב נוסף ייגרם בשל העובדה שהצרפתים נתנו עדיפות לשיגור לווין אחר

 לפני כשלושה שבועות וחצי הודיעה חלל כי חברת אריאן, האחראית על ביצוע שיגור הלוויין עמוס 2, עשויה לדחות את השיגור לתחילת 2004. השיגור אמור היה להתבצע בחודש יולי 2003. הסיבה לדחייה האפשרית – טענת אריאן לפיה ללוויין אחר קיימת קדימות לשיגור על פני עמוס 2.
בשל הדחיה הזו, דרושה כעת אישורם של שני הבנקים המממנים לתשלום הריבית הקרוב למחזיקים באיגרות החוב (סדרה א') שלה, תשלום ריבית של כ-5.58% אשר אמור להתבצע בסופו של חודש יוני 2003. וזאת, לאחר שהבנקים המממנים – בנק לאומי ובנק הפועלים, טרם נתנו לחברה את אישורם לביצוע התשלום למחזיקים באיגרות החוב. אישורם של שני הבנקים נדרש לאחר שהם הודיעו לחלל כי היא הפרה את התחייבותה כלפיהם. התעשייה האווירית מחזיקה בכ-24.3% מהון המניות של חלל.

התעשייה האווירית, המשמשת כספק של חברת הלוויין, שלחה לאחרונה שורת מכתבים ל-YES בטענה שהחברה מפרה את ההסכמים הקיימים ביניהן. התעשייה האווירית מאיימת להפסיק ב-25 במאי, יום ראשון הקרוב, את אספקת מקטעי השידור ל-YES מהלוויין עמוס 1. כך עולה מדו”חות החברה האם בזק אשר פורסמו ביום שישי, 23/5/2003.

YES דוחה את הטענות באשר לתוכן ההסכמות שבינה לבין התעשייה האווירית וחברת חלל, וכופרת בזכותה של התעשייה האווירית להפסיק לספק את מקטעי השידור.

שתי החברות נמצאות כבר מספר חודשים במגעים לפרישת חובות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ומנסות לגבש הבנות ביניהן. היקף התשלומים השוטפים של יס לספקיה מדי חודש נאמד בכ-80 מיליון שקל. גורמים ב-YES טוענים כי מתנהלים מגעים לפתרון בעיית החוב ומאמינים כי הוא יוסדר בימים הקרובים.

הלוויין עמוס 1 שוגר במאי 1996 בעבור התעשייה האווירית וחברת חלל קיבלה בלעדיות על שיווק השירותים. הלוויין עמוס 2, שעשוי להיות משוגר לחלל בחודשים הקרובים, יהיה בלעדי לחלל, לאחר שהחברה רכשה מהתעשייה האווירית את עמוס 2 בספטמבר 2000 תמורת 130 מיליון דולר.

לאחרונה דיווחנו ש-YES מבצעת שיפורים בכושר הדחיסה של מקטעי הלוויין עמוס 1, כך שכעת כל ערוץ יכול לשדר כ-60% יותר תעבורה. לשם כך רכשה YES ציוד דחיסה מחברת הרמוניק בהשקעה של כ-6 מיליון דולר. YES החליטה באחרנה להמשיך ולחכור 10 מקטעי שידור בלוויין עמוס 1, במקביל לחכירה עתידית של כ-4 מקטעים בלוויין עמוס 2. החוב של חברת הלוויין לחברת חלל מסתכם בכ-6.6 מיליון שקל.

 

 

בימים הקרובים תתקבל החלטה באשר לשיגור הלוויין עמוס 2

18/5/2003
בימים הקרובים עשויה להתקבל החלטה שלא לדחות את שיגור הלוויין עמוס 2, כך מעריכים בכירים, הטוענים כי הגיעו אינדיקציות ונמסרו מסרים בעל פה שמחזקים את ההערכה שעמוס 2 ישוגר בחודשים הקרובים.

במקור, אמור הלוויין עמוס 2 להיות משוגר ביולי הקרוב. חברת ח.ל.ל תקשורת הודיעה לפני מספר שבועות לבורסה שהשיגור עלול להידחות לתחילת שנת 2004, לאחר שקיבלה הודעה מהתעשייה האווירית לישראל, שחברת אריאן, האחראית על ביצוע שיגור הלוויין, עשויה לדחות את השיגור לתחילת 2004.

כמו כן, נודע שהוסר החשש שהשידורים המופצים באמצעות הלוויין LMI1 ייפסקו. לחלל הסכם עם חברת LMI לחכירת שלושה ערוצים בלוויין LMI1 לצורך הפצת שידורי ערוץ 1, ערוץ 2 וערוץ 33 עד לשיגור עמוס 2.

ב-25 במארס השנה היא קיבלה הודעה מחברת אינטרספוטניק, בשם LMI, שהלוויין LMI1 יימכר לערבסאט והשידורים המופצים באמצעות LMI1 ייפסקו.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.