לשלושה מאנשי צוות קולומביה היה ניסיון קודם בטיסות לחלל

אלו ששת החברים האמריקאים בצוות מעבורת הקולומביה (לפי דירוגם בצוות)

צוות קולומביה – מימין: רמון, מקול, אנדרסון, צ'וואלה, סלטון-קלארק, האסבנד ובראון

* ריק האסבנד: מפקד הצוות, בן. 45 הותיר אשה ושני ילדים. היה טייס בחיל האוויר האמריקאי, ובעל ניסיון רב בטיסה. ב-1994 בחרה בו נאס”א כאסטרונאוט. עד לאחרונה שימש בנאס”א גם כראש המשרד לבטיחות אסטרונאוטים. ב-1999 שימש כטייס בצוות שהמריא על גבי מעבורת החלל דיסקברי, והרכיב את רציף העגינה הראשון בתחנת החלל הבינ”ל. צבר ותק של 235 שעות טיסה בחלל.
* ויליאם סי. מקול: טייס, בן .41 הותיר אחריו אשה. בקולומביה שימש כטייס ותיפעל ניסויים. שימש כטייס מבחן בצי האמריקאי. ב-1996 בחרה בו נאס”א כאסטרונאוט. בעל תואר שני במדעי המחשב ותואר שני נוסף בהנדסה אווירונאוטית. הצי האמריקאי העניק לו שני אותות הצטיינות ושתי “מדליות על הישגים”. זו היתה טיסת החלל הראשונה שלו.

* מייקל פי. אנדרסון: מפקד מטען ומומחה משימה, בן .43 לוטנט-קולונל בחיל האוויר של ארה”ב, היה אחראי על הצלחת הניסויים שהתבצעו במעבורת והשתתף בהפעלתה. הותיר אחריו אשה. בעל תואר שני בפיסיקה. ניסיונו בחיל האוויר האמריקאי כולל 3,000 שעות טיסה. ב-1995 החל בתוכנית האימונים לאסטרונאוט. בינואר 1998 הוא היה אחד משמונה חברי צוות שהגיעו עם מעבורת לתחנת החלל הרוסית מיר (שפעילותה הופסקה לפני כשנתיים). צבר יותר מ-211 שעות בחלל.

* קלפאנה צ'וואלה: מומחית משימה מס' ,2 בת .41 ד”ר צ'וואלה היתה מהנדסת חלל בהכשרתה. נולדה וגדלה בהודו, ועברה לארה”ב בתחילת שנות ה-.80 צ'וואלה היתה מדריכת טייס מוסמכת. ב-1988 החלה לעבוד ב”מרכז המחקר איימס” של נאס”א . ב-1995 נבחרה אסטרונאוטית. הושמה כנציגת צוות לעבודה בסוגיות טכניות במשרד להליכות חלל וענף הרובוטיקה והמיחשוב. טיסתה הראשונה לחלל היתה ב-19 בנובמבר .1997 היא שימשה אז כמומחית משימה וכמפעילה הראשית של זרוע רובוטית שיצאה מהמעבורת, ושימשה להליכה. לצ'וואלה ותק של 376 שעות בחלל.

* לורל בלייר סלטון קלארק: מומחית משימה מס' ,4 בת .41 הותירה אחריה בעל וילד. בעלת תואר ראשון בזואולוגיה ותואר ד”ר ברפואה. עבדה בצי האמריקאי מ-,1987 וזכתה בשלושה ציונים לשבח מהצי וב”מדליית הגנה לאומית”. היתה מנתחת מערכות טיסה. הצטרפה לנאס”א ב-,1996 ולאחר שנתיים של אימונים מונתה ל”מומחית משימה”. במעבורת קולומביה השתתפה בתפעול המעבורת וביצעה ניסויים. זו היתה טיסתה הראשונה.

* דיוויד מ. בראון: מומחה משימה מס' ,1 בן .46 בעל תואר ראשון בביולוגיה, ותואר ד”ר ברפואה. בקולומביה היה אחראי לתפעול המעבורת, וביצע ניסויים. זו היתה טיסתו הראשונה לחלל. בראון השתייך לצי האמריקאי, ופעל שם כמנתח מערכות טיסה וטייס מבחן. אימוניו בנאס”א החלו ב-1996.