סיקור מקיף

נאס"א: תיקון המעבורות יעלה 700 מיליון דולרים

העלות של התאמת המעבורות לדרישות וועדת החקירה עשויות להמשך על פני שלוש שנים, אמר אוקיף. נאס"א הוציאה 94 מיליון דולרים על שיפורים בשנת התקציב 2003. התוכניות הנוכחיות הן להוצאה של 265 מיליון דולר בשנת 2004 ו-235 מיליון ב-2005

 שיפורי הבטיחות בצי המעבורות, שנדרש בעקבות אסון קולומביה עשויים לעלות כ-700 מיליון דולרים. כך מסר ביום חמישי האחרון, מנהל נאס"א שון אוקיף.
שלושת המעבורות הנותרות קורקעו מאז אסון קולומביה. החזרה לטיסה מתוכננת למרץ 2005, ואולם אוקיף אמר כי דרישות הבטיחות שהועלו על ידי אנשי וועדת החקירה לאסון קולומביה יבוצעו למרות החשש מעיכובים נוספים בלוח הזמנים.
העלות של התאמת המעבורות לדרישות וועדת החקירה עשויות להמשך על פני שלוש שנים, אמר אוקיף.
נאס"א הוציאה 94 מיליון דולרים על שיפורים בשנת התקציב 2003. התוכניות הנוכחיות הן להוצאה של 265 מיליון דולר בשנת 2004 ו-235 מיליון ב-2005.

"בסיכומו של דבר נגיע לסכום של 600-700 מיליון דולר, כדי להטמיע את כל הממצאים וההמלצות" אמר אוקיף לחברי וועדות המדע והתחבורה של הסנט.
חברי וועדת החקירה המליצו על ביצוע שינויים מאסיביים לרבות שיפור מערכת ההגנה התרמית והוספת דרך לבדוק ולתקן תקלות בצד החיצוני של המעבורות בעודן במסלול. הועדה גם ביקשהו מנאס"א לתקן את 'תרבות הבטיחות המקולקלת'. כדי לעשות זאת, נאס"א תמנה רשות הנדסית0טכנית הנפרדת משאר צוותי הקרקע של המעבורת כדי לנטר את הבטיחות, ואשר ידווחו ישירות למטה נאס"א.
אוקיף מסר כי הערכת העלות שלו כוללת את הקמת רשות הבטיחות. היא גם כוללת את עלות החלפת החלקים בכל שלוש המעבורות כדי לתקן תקלה נוספת בת 20 שנה שנתגלתה לאחרונה. התקלה שהתגלתה היא התקנה הפוכה של הילוכי מערכת הבלימה של המעבורת דיסקוורי, באופן שעלול היה לגרום לקריסת המערכת בעת נחיתת חירום.
 
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן