הקור חיסל את הדינוזאורים עוד לפני מכת המחץ של האסטרואיד

מדענים אוסטרלים אומרים כי כמעט מחצית מכל מיני הדינוזאורים כבר נכחדו עוד לפני אירוע האסטרואיד בגלל שהאקלים היה קר מדי עבורם

יתכן כי הדינוזאורים לא יכלו להתמודד עם שינויים אקלימיים. קור גובר חיסל את מרבית הדינוזוארים עוד לפני האסטרואיד שנתן להם את מכת המוות. כך אומרים מדענים. האסטרואיד שהיכה לפני 65 מיליון שנה בתקופת הקרטיקון, היה ככל הנראה הגורם שחיסל סופית את מה שהתחיל הטבע קודם לכן.

ואולם מדענים אוסטרלים אומרים כי כמעט מחצית מכל מיני הדינוזאורים כבר נכחדו עד אז, בגלל שהאקלים היה קר מדי עבורם. עדויות מאובנים מעמק דראמהלר באלברטה, קנדה, המכסה שבעה מיליון שנה לפני פגיעת האסטרואיד, מראה כי הטמפרטורה הממוצעת באיזור זה ירדה מ-25 מעלות לכ-15 מעלות.
לטאות רבות בעלות דם קר כמו תנינים, צבים, כמו גם דינוזאורים אוכלי עשב רבים מתו כתוצאה מהתקררות האקלים.
קריאות איזוטופי החמצן מתוך המאובנים מראות כי הטמפרטורה שבה הם נוצרו השתנתה במהלך הזמן. הם מצאו כי ישנה ירידה בכמות הגשמים במהלך התקופה שבה מינים רבים נכחדו.
ואולם דייויד אברט מהמוזאון המלכותי לפלאנתולוגיה בטירל, שעמד בראש המחקר אומכ כי לא ברור מדוע הדינוזאורים כל כך הושפעו.
ד”ר אנג'לה מילנר, האחראית הראשית על הפלאנתולוגיה במוזאון להסטוריה של הטבע בלונדון, אמרה כי הטענה הזו היתה די נפוצה ואולם המחקר הנוכחי המשתמש ברשומות האיזוטופים, מראה באופן חד משמעי שהיתה נפילה משמעותית במידות החום.”
לדברי ד”ר מילנר, דינוזאורים בעלי דם חם יכלו לסבול טנפרטורות נמוכות לזמן קצר משום שגופם הגדול יכול היה לשמור על טמפרטורה קבועה. ואולם הם לא יוכלו לשרוד לטווח ארוך. “הדעה הפופולרית כיום היא שהם נכחדו בגלל האסטרואיד ואולם עדות המאובנים לא תומכת בגרסה זו בדרך שבה אנשים היו רוצים לחשוב, אך יתכן שהאסטרואיד נתן את “מכת המחץ”.