ברוסיה נמשה מטאוריט במשקל חצי טון מאירוע הפגיעה בצ’ליאבינסק בפברואר; התגלה אסטרואיד גדול שיתקרב אלינו מאוד ב-2032

האסטרואיד, המכונה 2013 TV135 התגלה בקבוצת ג’ירף בידי אסטרונומים מהמצפה האסטרופיזי של קרים בדרום אוקריאנה ואושר על ידי המרכז לכוכבי לכת זעירים של הארגון האסטרונומי העולמי.

משיית המטאוריט באגם ליד העיר צ'ליאבינסק ברוסיה, קרוב לוודאי אחד משרידי המטאוריט שגרם בפברואר לנזקים גדולים שם. צילום מסך מתוך שידורי תחנת RT
משיית המטאוריט באגם ליד העיר צ’ליאבינסק ברוסיה, קרוב לוודאי אחד משרידי המטאוריט שגרם בפברואר לנזקים גדולים שם. צילום מסך מתוך שידורי תחנת RT

אסטרונומים אוקראינים גילו אסטרואיד בקוטר 410 מטרים שעלול לפגוע בכדור הארץ בשנת 2032 בסבירות של 1 ל-63 אלף. אם הוא אכן יפגע מדובר בעוצמה גדולה פי 50 מפצצת האטום הגדולה ביותר. האסטרונומים אומרים כי האסטרואיד יימצא במרחק 1.7 מיליון קילומטורים מכדור הארץ ב-26 באוגוסט 2032.

“בלילה של ה-12 באוקטובר, התבוננתי בקבוצת ג’ירף במסגרת מחקר עומק של חיפוש שביטים” אמר גנדי בוריסוב מהמצפה האסטרופיזי של קרים לסוכנות הידיעות איטרא-טאס. “התצפיות הראשונות הראו כי הוא נע במהירות והוא קרוב יחסית.”

התגלית אושרה בידי אסטרונומים באיטליה, ספרד בריטניה ורוסיה. האסטרואיד התווסף לרישמת האסטרואידים המהווים סיכון לכדור הארץ הכוללת גופים המקיפים במרחק של פחות מ-7.5 מיליון קילומטרים ממסלול כדור הארץ.