הודו מבקשת מאיראן צ'יטות לשיבוט

מכון מחקר מוביל בהודו ניצל את ביקורו של הנשיא האיראני, חתאמי וביקש ממנו זוג צ'יטות או לפחות כמה תאים; החוקרים מבקשים להחיות את הזן שנכחד מנופי הודו באמצעות המדע

מאת: מערכת וואלה!

גורי צ'יטה. הנמר ההודי ישמש פונדקאי

מוסד מחקר הודי מהמובילים במדינה פנה לאיראן בבקשה להשאיל זוג צ'יטות או מספר תאים של היונק הזריז למטרות שיבוט. הסיבה שההודים מעונינים לשבט דווקא את הצ'יטה היא שהחיה נכחדה בהודו לפני יותר מ-50 שנה. המכון לביולוגיה תאית ומולקולרית שנמצא בהידרבאד העביר את הבקשה לנשיא איראן, מוחמד חתאמי במהלך ביקורו בעיר בתחילת השבוע.”העליתי את רעיון השיבוט כיוון שאין זה אפשרי להרבות אותם (את הצ'יטות) דרך התרבות טבעית”, אמר מנהל המכון שיזם את הפרויקט, ללי סינג.

הצ'יטה משתייכת למשפחת החתוליים וידועה כבעל החיים המהיר ביותר על פני כדור הארץ. הצ'יטה נעלמה מהנוף ההודי בעקבות ריבוי הציד באזור במהלך שנות השלטון הבריטי במדינה. סינג הסביר כי בכוונת המכון להקים מעבדה נרחבת שתעסוק בהחייאת זנים נכחדים כמו הצ'יטה. לפרויקט יופנו 110 מיליון רופי (2.3 מיליון דולר). לדבריו, הנמר ההודי יכול לשמש כפונדקאי לעובר המשובט של הצ'יטה. הוא הבהיר כי הצ'יטות האיראניות הן זהות לצ'יטות שחיו בהודו בעבר.

לידיעה באתר החדשות של יאהו