קומפיוג'ן: שיתוף פעולה לפיתוח מוצרי דיאגנוסטיקה עם ג'ונסון אנד ג'ונסון

קומפיוג'ן וחברת בת של ג'ונסון אנד ג'ונסון יפתחו יחד מוצרי דיאגנוסטיקה המבוססים על סמנים דיאגנוסטיים שהתגלו על ידי קומפיוג'ן

חברת קומפיוג'ן מכריזה על הסכם שיתוף פעולה עם חברתOrtho-Clinical Diagnostics, Inc. (OCD), חברת בת של ג'ונסון אנד ג'ונסון, לפיתוח ומסחור סמנים דיאגנוסטיים. במסגרת ההסכם OCD וקומפיוג'ן יפתחו יחד מוצרי דיאגנוסטיקה המבוססים על סמנים דיאגנוסטיים שהתגלו על ידי קומפיוג'ן. OCD תקבל את זכויות המסחור העולמיות בעוד קומפיוג'ן תהיה זכאית לתשלומים עבור אבני דרך בתהליך הפיתוח, ותמלוגים ממכירות.

בשלב הראשון של ההסכם OCD תבחר עד תשעה סמנים דיאגנוסטיים לפיתוח, מתוך מאגר הסמנים הדיאגנוסטיים הגדל של קומפיוג'ן. החברות ישתפו פעולה בשלבי הפיתוח הראשוניים של הסמנים שנבחרו. על פי ההסכם, כל סמן שעבר בהצלחה את הבדיקות הקליניות הראשונות במעבדות, יפותח לכדי מוצר וימוסחר על ידי OCD . קומפיוג'ן תקבל תשלום עבור אבני דרך בפיתוח ותמלוגים ממכירות.

שיתוף הפעולה בין החברות משלב את יכולות הגילוי הייחודיות של קומפיוג'ן ומאגר החלבונים הקיים שלה, עם יכולות הפיתוח והמסחור העולמיות של OCD. תהליך הגילוי של קומפיוג'ן נשען על ניבוי מכלול החלבונים האנושיים באמצעות פלטפורמת ה- LEADS של החברה. לאחר מכן, מנתחים את מפת החלבונים באמצעות מנועי הגילוי של החברה בכדי לזהות חלבונים חדשים עם מאפיינים ספציפיים רצויים.

ד”ר מור אמיתי, נשיא ומנכ”ל קומפיוג'ן אמר, “אנו מאוד שמחים לשתף פעולה עם OCD, אחת מחברות הדיאגנוסטיקה המובילות בעולם. עסקה זו מהווה עבורנו הזדמנות עסקית חשובה. אנחנו מצפים לשיתוף הפעולה עם OCD בהסכם חדש זה לזיהוי חלבונים חדשים בעלי פוטנציאל דיאגנוסטי, וכן להמשיך לספק מטרות בעלות ערך מסחרי לשותפים העסקיים שלנו כמו גם לתוכניות הפיתוח התרפויטי שלנו.”

אודות קומפיוג'ן
קומפיוג'ן, חברה לגילוי תרופות וסמנים דיאגנוסטיים, מגדילה את סיכויי ההצלחה של פיתוח תרופות חדשניות ומוצרים דיאגנוסטיים על ידי הטמעת רעיונות ושיטות מחקר מתחום המתמטיקה, מדעי המחשב והפיזיקה, לתוך מדעי החיים. התוצר של שילוב ייחודי זה הוא מודלים חיזויים ומנועי גילוי תרופות המקדמים את ההבנה של תופעות ביולוגיות חשובות, כמו גם מאפשרים גילוי של מוצרים תרפויטיים וסמנים דיאגנוסטיים פוטנציאלים. מספר חלבונים בעלי פוטנציאל תרפויטי שהתגלו על ידי קומפיוג'ן נמצאים בשלבי פיתוח ראשוניים על ידי החברה. לחברה שיתופי פעולה עם חברות תרופות ודיאגנוסטיקה מובילות, כדוגמת: Novartis ,Abbott Laboratories ו – Diagnostics Product Corporation .
המשרדים הראשיים, מרכז המחקר, והמעבדות של קומפיוג'ן ממוקמים בתל-אביב ומרכז הפיתוח העסקי שלה ממוקם בעמק הסיליקון, קליפורניה. לקומפיוג'ן חברות קשורות: קדם ביוסיינס – חברה המתמקדת בגילוי מולקולות קטנות למטרות פרמצבטיות, ואבוג'ן – חברה בתחום הביוטכנולוגיה החקלאית.
החברה מעסיקה כ- 130 עובדים, כ- 100 מהם מתמטיקאים, מהנדסים, מדענים ורופאים המהווים את אחד הצוותים הגדולים בעולם לפיתוח אלגוריתמים ומודלים לפענוח תהליכי החיים.
לאתר החברה