המכונית החכמה כבר כאן

האם הדרכים שלנו תהיינה בטוחות יותר ככל שהמכונית תכיל יותר שבבים ויותר מערכות IT ותבונה מלאכותית?

יצרני מכוניות ברחבי העולם עובדים כיום על פיוח טכנולוגיות תקשורת ממכונית למכונית כדי לסייע בשיפור בטיחות הנהיגה. כיצד תעבוד המערכת ומה ההבדל שהטכנולוגיה תעשה לחוויית הנהיגה שלנו?
מכונית מתקרבת לצומת T במהירות והנהג חש צורך לבלום. בפינת העין הוא רואה מכונית שמגיעה משמאל ונמצאת במסלול התנגשות עם מכוניתו. שניות לפני התאונה הכמעט בלתי נמנעת, מערכת התקשורת מכונית למכונית משמיעה אזעקה ומראה אזהרות על צג לוח המכוונים, אודות הצורך לעצור. הנהג לוחץ בכוח על הבלמים והמכונית נעצרת ממש לפני הצומת. המכונית השניה האטה לאחר קבלת האזהרה אודות ההתנגשות הפוטנציאלית וחולפת בלא פגע.

תסריט הכמעט התנגשות הוא הדגמה לטכנולוגיה הצפויה להיות מוטמעת בכל המכוניות – קטנות כגדולות בשנים הקרובות. הטכנולוגיה מפותחת על ידי קונסורציום אירופי – " Car-2-Car" בו שותפים בין היתר ג'נרל מוטורס, אאודי, ב.מ.וו, פיאט, הונדה, רנו ומגוון יצרני מערכות בטיחות ומחשבים לרכב, וכן מספר אוניברסיטאות.
הקבוצה מקווה כי תצליח לפתח מערכת WiFi שתחלוק מידע אודות המהירות הכיוון והדרך, ושהדבר ישפר את הבטיחות ויקל על פקקי התנועה.
פרופ' הורסט ויקר (Wieker) מהמחלקה לתקשורת באוניברסיטה למדע שימושי בסארברוק, אמר כי מטרתו היתה ליצור נהיגה הרואה את העולם. "טכנולוגיה זו תאפשר לנו לבנות תמונה לטווח קצר ולטווח ארוך של תנאי התחבורה בכביש. "ניתן יהיה להמנע כעת מסכנות בלתי נראות הנמצאות מעבר לעיקול, גם במרחק קילומטרים רבים לפני שנקלעים למצב המסוכן."
ברונו פראונדמנדל, מנהל קבוצת ההנדסה בג'נרל מוטורס אירופה הוסיף: "אנחנו מפתחים תקנים אחידים לתעשייה כדי להבטיח שמכוניות של BMV, פולקסוואגן, אאודי ו-GM יוכלו "לדבר" זה עם זה. "זו חייבת להיות מערכת שתעבוד בכל דגמי המכוניות של כל היצרנים". אמר פרואנמנדל והוסיף עם זאת כי המערכת לא תוכננה להחליף את ערנות ומודעות הנהג.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

5 תגובות

  1. ד. פרץ ויובל, ה"רעיון" שלכם לא חדש.
    הוא קיים במוניות שנים רבות.
    פיתרון לבעיית ה"שמיעה":
    אופציה לבחור עם מי לדבר דרך לוחית הזיהוי של הרכב, למשל.
    הגבלת מרחק הקליטה לא תהיה יעילה מספיק בפקק תנועה רב נתיבי ובמצב שכל כלי הרכב בסביבה לא נמצאים בתחום הקליטה.

  2. גם אני משתעשע כבר הרבה זמן ברעיון השיחה בין נהגים קרובים.
    יכול ליצור סיטואציות מענינות …

  3. אני מתחיל להרגיש כמגיב סדרתי !!
    אבל רק לפני שלושה שבועות צץ לי רעיון של תקשורת בין מכוניות ..אבל בין הנהגים !!
    זה בא (כרגיל..מאירועים מהמציאות) בעקבות נהג שהתקרב למכונית אחרת כדי שהנהג יוכל לראות אותו ואז לשאול אותו שאלה!..חשבתי שיכול להיות מועיל וטוב אם היית מערכת תקשורת וכך אפשר לשאול נהגים מכל האיזור ..הנקודה הבעייתית בסיפור היא איך לא ישמעו כולם את כולם !! זה מחייב הגבלת מרחק של נגיד מאה מטר או פחות וכך נהגים יוכלו להיעזר אחד בשני ..לעסוקים תהיה אפשרות כיבוי ועוד תכונות !!
    והנה מתברר שלא הייתי רחוק מהמציאות..מענין איך פתרו את בעיית ריבוי המכוניות ..איך המערכת תבין שהמכונית מאחורה לא מתקרבת מהצד? ולכן אין ממנה סכנה !..לדעתי יהיה צורך ב"סימנים" על המדרכה שיתנו נקודות ציון אמיתיות..אפשר יהיה להטמין אותם בסף המדרכה (עוד רעיון שלי מהעבר כ4 או 5 שנים) ..כלומר סף המדרכה יגיע מוכן עם הטכנולוגיה בתוכו ויאפשר למכונית להיתמצא במרחב !!
    על הספים בניתי קונספט שלם של תקשורת כוללת כולל איפה יש חניה (על הכביש!!) ואיזה מסעדות נמצאות באיזור ואם יש מקום והתפריט ועוד !
    שלום לשבת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן